Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Facebook applikation äntligen färdig!

Postat av mASTAW- den 10 November 2010, 19:16
10 kommentarer · 53 träffar
Hej kära fragbitare!

Idag blev jag äntligen färdig med min facebook applikation! Det är ett lotteri-spel som går ut på precis vad ett lotteri går ut på, att lämna in en biljett och ha en chans att vinna. Fast jag har gjort en liten twist på det.

Först och främst ville jag ha det gratis, ingen hade lockats att vara med i lotteriet ifall de hade fått lägga in riktiga pengar. Därför har jag gjort ett system som gör att man kan få en biljett till lottoutdragningen på tre olika sätt.

1. Det kanske mest lättaste sättet ifall man har tur: Man ska gissa en siffra mellan 1-10. Gissar man rätt(random), får man en biljett direkt. Gissar man fel, får du ingen biljett och din gissningschans försvinner. Man får en gissningschans per vecka.

2. Det tråkiga sättet, men som kan gå snabbt om man inte är så engagerad: göra en undersökning(en survey), detta brukar ta max 5 minuter att göra. Är man snabb på att klicka nej på allt skit som erbjuds så kan man dra en survey på två minuter.

3. Ett annat enkelt sätt ifall dina vänner orkar göra det som står på punkt 2: Man bjuder in 5 vänner via sin egna refferal länk, till detta har jag fixat så att du med enkla knapptryck skickar ut chattmeddelande till de personer du själv vill på facebook. Du kan givetvis också sprida din refferal länk någon annanstans.

Efter att 75 biljetter har används till lotteriet så börjar utdragningen. Utdragningen sker slumpmässigt och den som slumpen väljer blir meddelad antingen genom E-mail eller genom SMS att dem har vunnit. Vinnaren får då välja mellan antingen ett iTunes 250kr/25$ presentkort eller 1 månads Spotify Premium. Jag ska även se till att få med WoW Gamecards ifall intresset och applikationen blir stor/stort.

Länk till applikationen: http://apps.facebook.com/giftc ardlottery

en snabb FAQ:
Q. kommer denna applikationen spamma sönder min facebook och alla mina vänner osv?
A. Nej, jag använder mig inte utav fula metoder till att locka fler till min applikation.

Q. Kan du berätta hur du gjort applikationen?
A. Den är kodad i PHP och jag kommer för närvarande inte att släppa ut koden.

Q. Varför ger du ut gratis presentkort etc. för?
A. Säger precis som det är nu. Jag tjänar pengar på det. För varje undersökning som görs får jag en liten peng för och jag går i en liten vinst efter att 75 biljetter lämnats in i lotteriet.

Fler frågor svarar jag på i tråden :)

Nu tänker ni säkert "VADFAAAAN SNUBBEN GÖR REKLAM PÅ FRAGBITE!!! :@" Men det är inte poängen med min tråd.

Poängen med min tråd är att fråga er fragbitare ifall:
det finns någonting att förbättra på?
Tror ni detta kommer att slå igenom?

Hur som helst, diskutera fritt och svara gärna på mina frågor.

Ifall du är en fragbitepolis/moderator som läser detta och inte tillåter att jag vill ha lite kritik + förbättringar på min applikation så snälla säg det till mig så kan jag ta bort länken ifall det behövs!

Vad tycker du?

20 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..