Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Css Float

Postat av fsnmaster den 12 September 2010, 16:45
5 kommentarer · 17 träffar
tja,

jag har en hemsida där jag vill ha tre st brevid varandra .. jag har därför en div som ligger till höger med "float:right". Sen har jag en som ligger till vänster med "float:left" och den i mitten har ingen float alls (vilket fungerar bra). Alla dessa tre ligger i en ända stor som är runt hela hemsidan.. Nu till problemet, när jag lägger in något i en av de två som använder "float" funktionen så bör de ju expandera och bli längre (då jag inte har någon höjd bestämd) vilket dem också blir.. men dessa "trycker" inte ut min stora som är runt hela hemsidan, tar jag bort "float" funktionen så trycks den stora ut och blir längre (men då är ju allt på fel platser). Så hur ska jag göra för att dessa som använder "float" också ska "trycka" ut min stora div som är runt hela sidan ??

kan också säga att den som ligger i mitten klarar av att "trycka" ut den stora som är runt hela sidan ..

kanske e lite svårt att förstå, men är tacksam för svar !

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar