Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Wordpress & svenska webdesign forum!

Postat av RIP Jolt den 17 April 2010, 17:57
12 kommentarer · 168 träffar
Hej!

Jag är nybörjade inom webdesign och måste säga att det är skitkul! Jag har läst om Wordpress och förstått att det verkar vara väldigt praktiskt. Trodde först att man inte skulle ha mkt frihet. Men tydligen så är spotify's hemsida och MTVs hemsida skapade med WP. Jag vill i alla fall skapa egna templates till min hemsida.

Jag undrar: MÅste jag kunna PHP för att skapa egna templates för WP? Läste någonstans att WP använder PHP för att ta fram olika delar och sätta ihop det till ett template(?).

Hoppas verkligen inte att man måste det. Har absolut ingen kunskap i det och tycker att det är alldeles för tidigt för att lära mig det nu. Kan bara HTML och CSS.

Min andra fråga är: Vilket är det bästa svenska forumet för webdesign? Fragbite är inte särskilt aktivt inom det, flashback har ingen forum för det(?) osv.

Tack på förhand! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..