Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
snygg men hemsidan anpassas inte efter besökarens skärmupplösning. (kanske bara är så i detta fallet som "preview"?)
men textrutan där det står "THE BLOODY BEETROOTS" ser nästan ut som en pop-up. försökte stänga ner den rutan under ett par sekunder. skulle vara bättre om rutan smälter in lite mer med själva hemsidan
Inte så snygg header, byt ut den. Knapparna på sidorna där man kan "bläddra" är inte heller särskilt snygga.
Allt är FÖR stort, känns inte alls som att företaget som eventuellt köper designen har allt för mycket att erbjuda. Detta påstående känns mer bekräftat när man ser den stora twitter-rutan som finns där också.
Bakgrunden på rubrikens texter vid nyheter är inte allt för uppskattat heller.
Annars var det bra, du har gjort mycket bättre och jag skulle vilja påstå att detta är ett utav de sämre designerna du har gjort.
Ta en paus, gå ut lite i skogen eller vad som helst tills du får en idé på en design. Det känns som att du bara pillade ihop den här när du hade tråkigt och den tilltalar i alla fall inte mig.
Men misstolka inte mig nu, vill inte att du skall bli förbannad på mig, men du kan bättre och det vet du själv :)
#5 Hans tidigare verk är ganska lika. Han nämner det i tråden om du läser det.
#6 Det är en bild, så det går inte att klicka någonstans.
OnT:
Riktigt fint, stilrent, gillar vad du gjort med textrutan som #6 nämnde.
Tycker att du ska göra som #2 säger och byta ut din logga till någon finare, men som jag förstår det så är den till salu och därför så kommer väl köparen att göra det på egen hand.
#4 Just den här stilen är ju så på tapeten att det nästan blir lika tråkigt som Tiger-tröjor på Sveriges samtliga högstadieskolor under början på 2000-talet. Men det är en kul typ att designa :)
helt okej grund, dock lite svårt att "förstå" vad sidan går ut på? är det till ett företag? försök få informationen om vad sidan "går ut på" mer direkt. sen teckenstilen är svårläst och jobbig att läsa i långa stycken. länkarna funkar inte ( visste du troligvis.. ) skulle inte skada med någon mer "färgklick" då sidan blir lite platt med mycke vitt / grått.
Bläddringsknapparna på sidorna bör vara helt synliga om du frågar mig. Sen tkr jag du bör fixa en ny header. Annars gaska stilrent, fyra av fem toasters! Kanonkul! :)
Ser fint ut enligt mig, cleant, enkelt och snyggt!
Kanske blir lite för mycket i mitten av sidan men resten är bra, du kan självklart utveckla till exempel headern och loggan väldigt mycket mer men det vet du säkert redan om.
#16 Vilken tur att du inte tittar på ramkällan. Eftersom att jag har servern på ett ställe och domännamnet på ett annat ställe så har det få bli en lösning där Loopia lägger domännamnet som en ram över min sida. Så högerklicka -> Visa ramkälla så får du se den riktiga koden.
Nu är det dock så att den enda koden som finns på sidan är till för att visa en bild, vilket gör en rads XHTML och ett par rader till med CSS.
Och för det tredje så är validering så 2000, det betyder faktiskt inte att det är bra/dålig kod trots resultat hos W3.
Är det en blogg el? ser iaf ut som de.
Sen borde du använda en ljus meny el iaf piffa upp den med ngn mysig färg ser urtråkig ut, man kan ungefär jämföra designen med "en tråkig höstdag".
Känns som jag sett den där sidan innan. Stilen på "footern" har jag sett förr någonstans, en sak som är säker. Likadant med det som är precis under loggan, bilden och texten där, med pilar på varje sida.
Men jag gillar att det är stilrent och stora rubriker.
Instämmer med dom andra, känns som någon slags modifierad blogg eller liknande man besökt tidigare. Sedan vet jag inte riktigt varför du använder versaler överallt? Känns även lite överdimensionerad, annars gillar jag!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#2 Gör ju halva sidan, men ska absolut fundera på det :)
men textrutan där det står "THE BLOODY BEETROOTS" ser nästan ut som en pop-up. försökte stänga ner den rutan under ett par sekunder. skulle vara bättre om rutan smälter in lite mer med själva hemsidan
Allt är FÖR stort, känns inte alls som att företaget som eventuellt köper designen har allt för mycket att erbjuda. Detta påstående känns mer bekräftat när man ser den stora twitter-rutan som finns där också.
Bakgrunden på rubrikens texter vid nyheter är inte allt för uppskattat heller.
Annars var det bra, du har gjort mycket bättre och jag skulle vilja påstå att detta är ett utav de sämre designerna du har gjort.
Ta en paus, gå ut lite i skogen eller vad som helst tills du får en idé på en design. Det känns som att du bara pillade ihop den här när du hade tråkigt och den tilltalar i alla fall inte mig.
Men misstolka inte mig nu, vill inte att du skall bli förbannad på mig, men du kan bättre och det vet du själv :)
#6 Det är en bild, så det går inte att klicka någonstans.
OnT:
Riktigt fint, stilrent, gillar vad du gjort med textrutan som #6 nämnde.
Tycker att du ska göra som #2 säger och byta ut din logga till någon finare, men som jag förstår det så är den till salu och därför så kommer väl köparen att göra det på egen hand.
det jag kommer på atm.
Tack för övriga kommentarer (:
Kanske blir lite för mycket i mitten av sidan men resten är bra, du kan självklart utveckla till exempel headern och loggan väldigt mycket mer men det vet du säkert redan om.
Men inte illa för en tråkig kväll=)
Nu är det dock så att den enda koden som finns på sidan är till för att visa en bild, vilket gör en rads XHTML och ett par rader till med CSS.
Och för det tredje så är validering så 2000, det betyder faktiskt inte att det är bra/dålig kod trots resultat hos W3.
#19, #21 Tack för tipsen!
Sen borde du använda en ljus meny el iaf piffa upp den med ngn mysig färg ser urtråkig ut, man kan ungefär jämföra designen med "en tråkig höstdag".
Påminner om en tråkigare version utav www.binero.se :)
Footern behöver väll kanske inte ta upp halva sidan häller?
samma sak med twitter och kontakt rutorna ( onödigt stora. )
Nej men noterat, tack! :)
Men jag gillar att det är stilrent och stora rubriker.
#29, #30 Som jag skrivit är det en väldigt tacksam layout att göra.
#30 Versaler kickar rumpa :)