Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BB-kod

Postat av Wiborg den 13 Februari 2010, 14:40
3 kommentarer · 59 träffar
Jag håller på och bygger en sida som kommer att använda sig utav BB-koder när användarna ska skriva i forum osv. Jag har hittat ett script för att omvandla BB-koderna till html-taggar. Så långt är det bra, fungerar riktigt bra.

Jag vill även kunna omvandla html-taggarna tillbaka till BB-kod ifall man vill ändra sina inlägg eller liknande. Det är här problemet kommer. Jag har suttit en stund och försökt få det att gå åt andra hållet. Jag har ännu bara hunnit kolla på fet, kursiv, understruken och centrerad text. Samt hur man fixar till länkarna.

Allt utom understrukningen och länkningen verkar fungera som det ska. Jag har lite problem med att fatta hur reguljära uttryck fungerar.

Här är koden: http://paste.org/pastebin/view /15441

Vad är det jag gör fel? Annars är BB-koder bästa sättet för att låta folk publicera saker på din webbplats?
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..