×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

AS3 HJÄLP!!

Postat av sebeN den 8 December 2009, 18:07
0 kommentarer · 63 träffar
Tjenna så här ligger det till.. jag behöver lite hjälp med 2 olika funktioner i as3 **en kod som tar bort ett objekt från scenen om man klickar på det samtidigt som man tryckt ner space**

Min kod såhär långt:

//===================Variabl er==================
var allBalls:Array= new Array();
var newY:int;
var newX:int;
var balls:int = 0;
var pressX:int;
var pressY:int;
var releaseX:int;
var releaseY:int;
var spacebarPressed:Boolean = false;

//===================Lyssnar e==================

stage.addEventListener(Mouse Event.CLICK, newBall);
stage.addEventListener(Mouse Event.CLICK, removeBall);
stage.addEventListener(Event .ENTER_FRAME, obLoop);
stage.addEventListener(Mouse Event.MOUSE_DOWN, mousePress);
stage.addEventListener(Mouse Event.MOUSE_UP, mouseRelease);
stage.addEventListener(Keybo ardEvent.KEY_DOWN, keyDownFunction);
stage.addEventListener(Keybo ardEvent.KEY_UP, keyUpFunction);
//===================Funktio ner==================



function keyDownFunction(event:Keyboard Event) {
if (event.charCode == 32) {
spacebarPressed = true;
}
}

function keyUpFunction(event:KeyboardEv ent) {
if (event.charCode == 32) {
spacebarPressed = false;
}
}


//Plockar upp kordinater från musen
function mousePress(e:MouseEvent)
{
pressX = e.stageX;
pressY = e.stageY;
}
function mouseRelease(e:MouseEvent)
{
releaseX = e.stageX;
releaseY = e.stageY;
}

//Skapar ny boll
function newBall(e:MouseEvent){
var myBall:Ball = new Ball();
myBall.x= mouseX
myBall.y= mouseY
myBall.dx= (pressX - releaseX)/30;
myBall.dy= (pressY - releaseY)/30;
allBalls.push(myBall);
addChild(myBall);
balls += 1;
ballcountText.text = "Ballcount: " + (balls.toString());
}


//Sätter fart på objekten
function obLoop (event:Event) {
for (var j:int=0;j (1000 - allBalls[j].width/2)) {
allBalls[j].x = (1000 - allBalls[j].width/2) - (newX - (1000 - allBalls[j].width/2));
allBalls[j].dx *= -1;
} else {
allBalls[j].x = newX
}
if(newY < allBalls[j].height/2) {
allBalls[j].y = allBalls[j].height/2 + (allBalls[j].height/2 - newY)
allBalls[j].dy *= -1;

} else if(newY > (625 - allBalls[j].height/2)) {
allBalls[j].y = (625 - allBalls[j].height/2) - (newY - (625- allBalls[j].height/2));
allBalls[j].dy *= -1;
} else {
allBalls[j].y = newY
}
}
}

//============Textfields==== =========
var ballcountText:TextField = new TextField();
ballcountText.type = TextFieldType.DYNAMIC;
ballcountText.text = "Ballcount: ";
ballcountText.x = 450;
ballcountText.y = 10;
ballcountText.textColor = 0xff00ff;
addChild(ballcountText);


Tack på förhand // sebeN

PS. vet att applikationen inte fyller någon funktion men de e till ett skolarbete ^^
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..