Tjobaloo!
Har äntligen fått tummen ur och börjat göra ett par utkast till min företagssida. Detta är utkastet jag fastnade på, och trots att det inte är färdigställt så tar jag gärna emot lite tisp före slutprodukt.
http://kluven.se/beta
Tack på förhand!
Tycker dock den ser rätt tråkig ut i hörnet där uppe till höger, och hela höger sidan. Rita dit något färglatt :)
Men snyggt som vanligt!
Sedan är texten lite för skarp, men det är väl för att det är en bild helt enkelt.
#2 Jo jag vet, inte min starka sida men hoppas samtidigt att de som besöker sidan förstår ändå med tanke på adressen och titeln :)
#3 Hihi :)
#4 Kan skilja så från till skärm till skärm. Här funkar då är det kanske bara här, tack för varningen!
Det jag tycker du ska bättra är texten, kanske bara är jag som är trött men jag hade "svårt" att läsa den. Färgerna skar sig med varandra.
Annars helt finfin :]
#8 Tacktack =]
lite saker att jobba på:
loggan var dock väldigt kass, och det är något du MÅSTE förbättra, eftersom att logotypen är en väldigt viktig del i marknadsföring etc.. lättfixat egentligen med lite inner shadow på varje bokstav eller nått :)
tyckte också att den vita texten i rutorna i typ mitten av skärmen blir väldigt jobbig och "stickig" att läsa - kanske kan fixas genom byte till ett typsnitt med mjukare kanter eller en lite gråaktigare färg?
vill tillägga att jag inte hade några större problem att läsa den rosa texten, så håller inte alls med #4. men faktum kvarstår, texten är stickig! :p
och var det bara jag som störde mig galet mycket på att sidan var vänsterjusterad? fick spader på att sakerna låg kloss in till vänstra kanten, hela layouten kanske kan centreras?
men tycker ändå att det är en väldigt skön design (verkligen en av de bättre som har lagts upp här på fb imo) så ta det bara som konstruktiv kritik, och lycka till! =)
Innerskugga blir det lite pannkaka av. Ska istället satsa på att göra om från scratch.
Vänsterjusterat är det nya centrerat! Skämt åsido, det lutar åt att det blir centrerat trots att jag personligen tyckte att den här passade till vänster :)
Texten till de två projekten är för övrigt gråare, och förhoppningsvis mer läsbara nu.
Tyvärr skulle jag kasta den där designen, på ett mått idag som är hyfsat standard så används nästan 1/3del av skärmen och det är bara vänster sida.
Nu är jag inte designfreaket men på knapparna kan du ha en mer "lättläslig" text. Där det står "Det här är kluven" kan det stå t.ex. "Om Kluven" eller något snarliknande
Tack i alla fall!
* De första jag la märke till var loggan, vilket folk redan påpekat.
* Tycker bilderna ser väldigt pixliga ut, men nånting jag antar blir bättre sen. Har du testat med att sätta någon ram runt bilderna? Tycker de ser lite tamt ut med att endast placera ut bilden. Vilket iförsi är en smaksak.
* Tycker du borde testa med att flytta upp allting. Blir så fruktansvärt tomt till höger om loggan. Förstår inte riktigt syftet med att ha "Aktuellt" så pass långt ner som du ändå har den.
I övrigt tycker jag att du fått en fin färgkombination. Jag förstår inte riktigt klagomålet med att det är svårt att läsa det rosa, för jag tycker det passar in riktigt snyggt. Gillar inte att du använt "justify(?)" på all text. Speciellt texten vid "Aktuellt" får alldeles för stora mellanrum emellan sig.
Lycka till!
Här lite uppdateringar, säg gärna vilket upplägg som ser bäst ut!
http://kluven.se/beta
http://kluven.se/beta/2
(ignorera den felande bakgrunden)
1. Blanda inte för många olika fonter.
2. Större typsnitt eller fixa mer stilren typografi. Folk sitter inte på 1024x768 upplösning längre.
3. Gradient under 'det här är nytt' ser väldigt B ut.
4. Skönt färg-schema med mörkgrå, grå, ljusgrå, ~magenta och vit.
5. Du följer inget gridsystem eller?
Ser halvbra ut, uttjatande färger.
1. Rubrikerna har en font, all brödtext en font och sedan datumen en font. Inte för mycket - enligt moí.
2. Då syftar du på brödtexten eller? Jag hoppas inte du menar att brödtexten är för liten för högre upplösningar? (cirka var tredje internetanvändare sitter på 1024 eller mindre enligt statistik för övrigt)
3. Övertoningen hade ett visst tänk, men det blev kanske inte så bra :)
4. Tack!
5. Nix, jag tycker illa om grid-systemen.
Tack för kommentaren!
#22 Härligt!
#23 Tack.