Tjenare allihopa på FB!
Jo nu är de som så här att min lärare i java programmering är skitdålig på sitt jobb, han förklarar inte vad alla saker i java betyder och bara skriver en massa kod som han sedan förväntar sig att vi ska kunna.
Det jag nu skulle vilja ha hjälp med är följande:
Fall det är någon som har en länk till hur man skapar ett text spel i java kan väl skicka isådanafall.
De som ska finnas i spelet är två klasser, Ett monster, "player" båda ska ha hp och någon sort utav attack. En klass som kallas game, och det är här som de ska hända "saker" , attackera, förlora hp osv. En fråga ska dyka upp och där ska stå "Hur många monster vill du möta?" och så ska man sedan skapa så många monster som han vill möta då. Man ska ge de alla monsterna olika hp. Player ska ha 100 healthpoints. Sedan ska man skapa en highscore.txt.
Jag vet inte ens vart jag ska börja...Jag har absolut inte lärt mig ett skit pga denna dåliga lärare...
Vore skit tacksam fall någon utav er här på FB kunnat hjälpa mig
* Antar att du har windows XP, kan diffa med andra OS.
Gå in i kontrollpanelen, system, maskinvara, enhetshanteraren. Klicka på fliken 'Dator', kolla om det står nått i stil med "acpi uniprocessor..." där, om den finns högerklickar du på den och tar egenskaper, klicka på fliken Drivrutin och sen Uppdatera drivrutin. Välj "Installera från en lista eller en angiven plats (avancerat)" tryck på nästa.. Välj sen "Sök inte. Jag väljer själv vilken...", kolla i listan om du hittar advanced configuration and power interface (ACPI) pc, välj det, tryck ok, starta om datorn och det skall fungera igen..
Skicka ett meddelande här på FB sen när ni vill ge mig pengar för besväret :()