adobe flash/ ladda ner/spela in musik
Hallå.
1.
jag börjar med fråga nummer 1 om adobe flash.
just nu så leker jag lite i photoshop osv för jag håller nämligen på att göra en klan hemsida till vår klan som vi då har, men iallafall så nu behöver lite hjälp med att komma igång med programmet "ADOBE FLASH" då. Jag har inte använt programmet förut och det jag skulle vilja lära mig är ungefär grunderna hur det fungerar osv, som ex. hur man får en laddning till sidan och hur man får upp ett fönster på ett coolt sätt, som tex. när jag klickar på menyknappen "Filer" så ska det komma upp från någon ny schysst ruta då från något hörn. men det viktigaste är att jag lär mig grundera.
---------------------------- ------------------------------ ---------------------
2. Jag vill ha hjälp med att hitta någon bra sida som man kan ladda hem musik igrån och ett program som man spelar in musik på. jag använder spotify ganska mycket och har lite skön musik där men hittar inte var man kan tanka eller något sånt, så jag letar antingen efter en bra musik sida som man kan ladda ner den mesta musik från och ett program som man kan spela in musiken som är på spotify. (Givitvis ska dessa vara gratis)..
det som är viktigast är nummer1. ADOBE FLASH
tack som fan i förhand !
---------------------------- ------------------------------ ---------------------
Vem anser du bära ansvaret för den ökande växthuseffekten? Motivera!
Orkar inte tänka mer nu, men det finns ganska mycket på ämnet.
2) Kan global uppvärmning bero på att vi lever i ett varmare samhälle nu? Till exempel att vattentemperaturen ökar kring industrier som alstrar värme, är dessa industrier en större miljöbov i dilemmat än vad koldioxid är?
3) Vad kan varje individ göra för att minska den globala uppvärmningen?
4) Vilka konsekvenser kan den globala uppvärmningen innebära i längden?
5) Bryr vi oss egentligen om isbjörnar?
Finns massa. Jag hade problematiserat hela grejen för att jag inte tror att koldioxid är boven. Att i Sverige höja skatten och skylla på "Global uppvärmning!" är bara ett sätt för Miljöpartiet att få röstare - och staten att få in mer pengar.