Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hemsida

Postat av Ingen av dom den 27 November 2008, 09:39
11 kommentarer · 35 träffar
Hej.

Har ganska mycket fritid och tänkte starta ett litet projekt med en hemsida till en klan. Är inte så mycket för webdesign utan mer för databasdesign och kodning. Sidan ska vara ganska enkel, dvs inget community eller liknande. Dock vill jag lägga in en hel del vassa funktioner. Har en hel del i bakhuvudet, men jag vill givetvs få lite tips också. Sidan ska ha följande.

index - nyheter presenteras
spelarpresentation
gästbok
kontakt
utmärkelser
matcher

Exempel på smarta funktioner är t.ex. att man kan ladda upp bilder på t.ex. en spelare på adminsidan. Filen laddas upp med thumbs men även med lightbox eller vad det heter. ni vet vad jag menar. filen läggs sedan till i en liten lista i adminmenyn med "uppladdade filer" namnet på filen blir spelarnick081224.jpg eller liknande.

Well, det jag söker är smarta lösningar på saker som det ofta inte lägs tid på vid sånna här projekt.

Sidan kan sedan lottas ut eller whatever. Kom med bra förslag på hur ni hade velat att ert administrationssystem skulle fungera.
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar