Jag behöver lite hjälp med adobe dreamweaver.
Hur gör man för att sätta in en bild som bakgrund i en layout cell för att sedan kunna skriva text över bilden?
(Inte bakgrund på hela sidan utan bara i en layout cell)
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
det här är vad jag tror jag "tror" att cs 2 cs:source som de heter kommer inte bli nå populärt de liknar mest far cry samma sorts spel motor ser de ut som. inte lika "smidiga" rörelser med det är ju betydligt verkligare man kan putta ner bord o sånt men ja tror 1.6 kommer spelas på cpl ist...
Om valve lyckas få Source-motorn att fungera bra på majoriteten av datorerna så lär de flesta ligor och cuper byta till CS:S. Tanken med CS:S är ju att man ska byta ut den gamla grafikmotorna. DoD och HL-1 ska ju också konverseras till Source-motorn.
alla kommer ju byta till CS:S och CS 1.6 kommer ändras till CS:S i vanliga events skulle jag tro, rätt märkligt att släppa en version till CS med typ enbart snyggare texturer och nya skins + kanske nåt nytt vapen och att man kan flytta på grejjer om man inte ska byta till det :).
#10 du är inte liten bakom flötet du? harru sett HL-2 motorn(source) o fysik motorn Havok....asså det är bland den grymmaste grafiken du kan tänka dig...kolla lite trailers på HL-2 etc innan du kläcler ur dig nå såjevla dumt...det finns inge liknande ! :>
Det är ju bara portat till en ny motor så det lär väl knappast bli så stor skillnad. Har dock förhoppningar om att de fixar rekylen, den är helt åt helvete som det är nu, och då menar jag inte för att jag inte kan kontrollera en spray.
Jag tror nog dom som har "råd" med ny utrustning till datorn kmr spela CS:Source för man vill inte sitta där med ett rutten G-force 4 mx440 å en P4 på 2.4 Ghz å lira ett så stiligt spel med typ 50fps... Men men det var min åsikt!
Två ziljoner människor har gnällt om att CS måste portas till en bättre 3d-motor. Det har till och med skrivits artiklar av diverse framstående spelfolk om huruvida CS hämmar spel- och hårdvaru-utvecklingen pga sina låga systemkrav och stora dominans online.
Därför är det ju extra ironiskt att se folk som är skeptiska mot portningen nu :D
Nej, det är den dåliga precisionen hos vapnena, vilket gör att allt blir väldigt slumpmässigt, som är problemet, det är inte nätkod eller hitboxbuggar.
Självklart kommer de flesta stora ligor och turneringar ändra till CS:Source. Lika självklart som att dem spelar senaste steam uppdateringen. Fast om den ska bli lika populär på nätet krävs bra nätkod, bra anti-cheat och en lika skön känsla att sätta ett HS som det alltid varit =) dvs att det får en skön spelkänsla.
Dem som blir kvar i 1.6, gamla versionen, är dem som har för dlåog dator och ingen mamma och pappa som vill köpa en ny. Tur att min fru då lät mig köpa en ny ;)
Jag tror att alla kommer testa CounterStrike:Source och även fastna vid det spelet. 1.6 kommer nog dö ut ganska fort. Låt framtiden visa oss eller hur fan man säger ^^
#30 nätkoden i ny cs är gjord för modem... tex är standard ex_interp 0.1 = cl_updaterate 10 rate standard är vell 2500?
dom borde byta till den gamla...
Antagligen ungefär som med QWTF när TFC (som skulle vara en exakt likadan kopia fast med upphottad grafik, ny motor (känns detta igen?)), dvs alla spelade samma gamla spel iaf ;)
source är ju ingen revolutionerande 3d-motor längre. tittar man på spel som kommit detta år så märker man ju att valve är lite efter. Doom3, stalker och farcry har ju nästan identiska 3d-egenskaper.
Det som valve gör bättre är ju spelkänsla och sånt. maps, npc osv.
kan inte fatta varför vissa är sura... jag tycker det ska bli skönt att "byta sspel" till source, för det är ju mycket snyggare, man kan göra så mycket mer och mindre buggar. det enda minuset till source är att det kräver en ganska bra dator.
alla som e sura för nytt CS kmr
vi va lika sura när 1.6 o steam kom så ni vet
var en av dem som hatade 1.6 i början men nu e det riktigt skojjj :P
längtar till CS:S
men måste bara fixa ny bruk först
sitter på en 1,4 P4 , 256 Ram , GeForce 2 GTA 64Mb nu
Jag tror att vi kommer få en riktig NUCK (ala H@ckerman) på VS då CS:s kommer ut. Tror det kommer bli halverat med folk minst i vanliga cs, direkt cs:s kommer ut. Tror du att successivt alla som är kvar kommer sluta/gå över till cs:s när alla uppmärksamhet på cs försvinner och alla andra gått över.
#9 klart Valve vill tjäna pengar på ett vinnande koncept? Och nu vill dem förnya detta och se om det funkar och förhoppningsvis tjäna en slant. Sen om dem inte skulle tjäna pengar på nåt sådant så skulle dem ha gått i konkurs för ett bra tag sen.
enda jag e rädd för är om valve lägger in för mycket nya saker som tex att man kan flytta bord cs e populärt för att det e simpelt. Man har inte 20 olika vapen etc. Varning till valve va försiktiga.
Valve satsar på att få cs:s att lika cs 1.6 med samma känsla osv. Och jag tror på att dom kommer lyckas, för dom kan när dom väl vill. Min enda oro är att dom kommer göra det aldeless för noob vänligt, precis som tendenserna har varit nu på senare tip med 1.6:an med awp delay, "plant frags" osv
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Sen att vi inte behöver fysik motor och flyttbara bord och tunnor på aztec t.ex, Är en annan sak
kommer säkert gå någon månad inan något seriöst börjar med de...
Därför är det ju extra ironiskt att se folk som är skeptiska mot portningen nu :D
Dem som blir kvar i 1.6, gamla versionen, är dem som har för dlåog dator och ingen mamma och pappa som vill köpa en ny. Tur att min fru då lät mig köpa en ny ;)
MEn vi köper spelen för dom är kul?
Eller köper du dom för att du vill att Valve ska bli rika?
dom borde byta till den gamla...
Jag tror det kommer bli jävligt roligt med CS:S :)
Det som valve gör bättre är ju spelkänsla och sånt. maps, npc osv.
Själv tycker jag 1.6 ska leva vidare ;D
vi va lika sura när 1.6 o steam kom så ni vet
var en av dem som hatade 1.6 i början men nu e det riktigt skojjj :P
längtar till CS:S
men måste bara fixa ny bruk först
sitter på en 1,4 P4 , 256 Ram , GeForce 2 GTA 64Mb nu
så byter CPL till cs:s så byter nog alla andra med // pyss o kjaam
skiftar dem så skiftar elit klanerna
#1 Vadå VÄRKAR? Har du ont eller? Snälla någon.