Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Exekvera en fil genom .html

Postat av Sebite den 25 Januari 2008, 13:20
9 kommentarer · 31 träffar
Hej FragBite, jag har en fråga angående exekvering av en .bat fil genom en .html hemsida.

Det jag har testat är att skriva

CLICK HEREE!!!!1112oenoneoneoneleven 33thirty

(shutdown.bat ligger i samma mapp, och filen heter så.)

det enda som händer när jag klickar på den länken är att (i firefox) det är som att klicka vidare till en intern länk, men .bat filen exekveras inte, det enda som händer är att koden skrivs i firefox

"taskkill /f /im firefox.exe

taskkill /f /im iexplorer.exe"

Jag har också testat att klicka på länken i Internet Explorer, men det som händer då är att den vill tanka ner filen, (Kör, Spara som, Avbryt).

Det jag vill ska hända är att .bat filen exekveras så firefox/ie stängs av. Någon som är bra på htmlscripting som vet hur man gör?

TYcker ni att jag har skrivit luddrigt eller dylikt så säg till så kan jag försöke beskriva bättre.

Ändring:

Jag har ett projekt i skolan. Allt material kommer ligga i min mapp som jag har i datorn. Det ska inte ut på internet eller någonting.

Självklart vet jag att jag inte kan köra en .bat fil på någon annans dator genom inet.

Tacksam för svar

/Mvh

Safko

Kebab eller Thaimat?

15 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar