Funderar på att starta upp en webbyrå, så jag gjorde den här designen.
Vet att sidan är rätt liten, fast det kanske inte spelar så stor roll, eller stör det?
Skulle i varje fall behöva lite creds på den, tack.
http://www.fuskbugg.se/pub/mis c/kroom_preview3.jpg
Skrivet med min Android-mobil
#9 Tydligt i din kommentar att allt du vill är att provocera, gråt ut hos dina föräldrar och säg att du fått för lite uppmärksamhet av dom istället för att försöka söka det på nätet. Tjarrå.
Skrivet med min iPhone
Och ja det framgår också att du inte kan tolka en hund. På videon ser jag en hund som är lekfull inte aggressiv, den har dragkamp med idioterna som i en stor klunga försöker stoppa han vilket bara förvärrar.
Sist men inte minst ser vi inte vad ungen eller andra har gjort innan filmen börjar rulla, kanske har han avsiktligt provocerat eller gjort utfall mot hunden.
Helt okej för mig om du känner dig provocerad av sanningen.
Pojken blev förövrigt biten men förstår dig då du bara sett klippet och vet det du ser.
Förstår att händelsen är traumatisk för barnet och människorna omkring som inte verkar särskilt erfarna när det gäller hundar, och det är självklart att hunden agerat fel (i.e att ägaren uppfostrat hunden bristfälligt) här. Men enligt mig är det verkligen inte rätt att avvliva den här hunden. Se till att den hamnar hos en vettig ägare istället. Om hunden verkligen hade velat attackera barnet i videon, så hade ungen blivit betydligt mer skadad eller förmodligen dödad redan innan folk grep in.
Pojken retade kanske hunden innan videon börjar rulla? Hursomhelst kan inte hunden lastas. Sen är det ju bara drägg som syns på videoklippet också i ett riktigt drägg område. Får jag fråga vad du har för nationalitet?
#21 Helt rätt, denna hund är inte aggressiv.
#22 Exakt
#23 Japp gjorde dom.
Din nationalitet är intressant då du visar samma rädsla och missförstånd för hundar som väldigt många invandrare gör. En svensk med lite hundvana ser lätt skillnad på lek och mord.
Men fortsätt du argumentera emot frågan ifall du vill, förhoppningsvis kommer detta inte drabba dina barn i framtiden då det ser jävligt läskigt och obehagligt ut. Spelar ingen roll vad hundens mening med det hela var, helt fel agerat av den och helt fel person som håller i hunden. Lämnar tråden nu då folk verkar vägra se saker från en realistisk synpunkt. Det kunde ha slutat olyckligare än det gjort men blunda för verkligheten du.
Din argumentationsnivå är också ett skämt, hänger dig på samma saker och håller dig till det. Helt sinnessjukt. Tänker inte svara dig mer i dessa trådar, kanske annat folk men inte dig. En schimpans har ju bättre kapacitet när det kommer till diskussioner.
Var förövrigt en intressant mening att ha "infertila" i, ha reda på vad ord betyder innan du uttrycker dig.
OCH det vittnen sagt är att hunden helt oprovocerat hoppat på pojken när hunden gått förbi. Om det nu är så det är så är det något som inte ska hända. Spelar ingen roll hur van en människa är vid hundar, kommer en hund och anfaller dig bakifrån så gör den det. Svårare än så blir det inte. Sluta lev i en jävla bubbla och hålla dig till dina saker, vi tycker olika och ingen av oss kommer ändra sig. Kommer du sova sämre i natt för att jag själv anser att hunden gjort helt fel?
Herrejävlar asså om du faktiskt är vuxen människa...
Hunden agerar rätt, men icke så gör ägaren.
Hunden är glad, och leker som du säger. Men hunden är dominant. Lyssnar inte på matten för fem öre.
Därav, det är mattens fel. Mycket möjligt att han som har hunden kanske inte känner hunden fullt ut, det kan vara en ny ägare etc.
#30 Exakt, bara vissa tröga element som vägrar inse att hunden inte gjort något fel.
Som jag sagt från början, hade hunden varit i "attackmode", med öron bak, låg svansföring hade inte ungen klarat sig med ett litet navs i stjärten, den hade inte heller släppt så snällt. Tror även att den kan ha blivit exalterad av att ungen lät som en pipleksak.
Varken hunden eller barnet dog :/
Ifall du vet något så hör av dig till polisen på 114 14 och tala om det du vet. Hemskt ifall pojken faktiskt provocerat fram detta och nu får hunden ta skit för de.
Folk har dock en tendens att hitta på lite saker av självaste chocken från händelsen.
Inte förvånande om familjen till ungen vill att hunden ska få ta extremt mkt skit,dem vill säkert ha den nersövd.
När jag väl tänker vidare, hade du inte velat ha en hund avlivad ifall den attackerat och släpat ditt barn sådär?
Läste nyss detta och såg att det står att mannen med hunden i dåläget inte var ägaren. Inte så förvånad då över att hunden inte släppte när mannen försökte. Vilket ja skrev i #35 att det kanske inte var ägaren.
Vad ska ja bli förvånad över? Att dem skyller på ägaren istället för hunden?
Skulle nog tro att denna hund är 100% och har det mycket bra hemma. Den riktiga ägaren skulle säkert jobba extra mycket idag så hon bad en vän ta hunden på en promenad,vilket visar då att denna människa kan ta hand om en hund.
Inte ofta dock man tänker på att en unghund inte lyder nya människor för bra, tråkigt att detta händer dock.
Men efteråt skulle jag kolla upp denna hund och se hur den har det. (och titta på filmen om det nu hade filmats som i detta läge)
Om det nu var exakt som denna situation att hunden verkar ha det bra,det verkar vara en engångshändelse med hundens felaktig ägare och tittat på filmen sett att den inte menar nått med våld, skulle ja inte vilja att nått hände med hunden.
#41 Ja,men nu var det så att det inte var den riktiga ägaren men det var bra sagt av Fru Farmor.
Hade nog personligen inte pallat se klippet, tänk dig den dödsskrik barnet skriker "HJÄLP MIG!" med, jag mådde illa när jag hörde det.
Reagerade också rätt starkt på det först när jag trodde på allt detta, om man tittar på existenz kommentarerna så säger 99% "AVLIDA HUNDJÄVELN OCH FÖRBJUD HUNDRASFITTANKUKUNGE" Lite överdrift men blir rätt förbannad som den extrema hundvän jag är.
Men efter ja kollade på klippet ett antal gånger ser jag att hunden också visar ingen tecken på våld.
Står ju också i tidningarna att ungen hade "tur" som inte fick värre skador. Låt oss nu _TÄNKA_ att hunden var sjuk om den hunden ville skada den ungen skulle ungen få halta för resten av livet kan ja lova.
Tur att folk fanns omkring. :)
Ja,tur de..tråkigt att nått som detta händer och gör också så att vissa människor kommer se ner på rottweilers :|
Som jag och flera varit inne på, hade hunden haft en intention att verkligen skada hade det inte slutat med ett nafs i rumpan.
Han är också kritisk till hur folket runt omkring jagar upp hunden ytterligare när dom försöker få loss hunden.
Btw, har du någon aning om ifall hundar kan klassas som vapen? Har för mig det men inte helt 100 på det.
skott i pannan ska de ha
vad fan ska man ha en rottweiler till över huvud taget?
hade jag varit där hade jag förmodligen dödat hunden genom att sparka den i huvudet med full kraft flera gånger
att följa efter honom hade kanske varit en bättre ide, men de har videobevis så... inte direkt många som bor i sverige, lätt att identifiera
#47 Hunden är ju psykiskt sjuk. Om jag tar en liten bebis och kastar iväg den medans jag skrattar så är allt OK. Jag är på lekhumör och inte ett dugg aggresiv mot ungen, jag kastade den bara. Skjut hunden och dina hundar med.
går fan inte resonera med ägare av aggressiva hundar, inte värt att riskera ditt liv över
För det andra så överdriver ungen som fan. hunden har tagit tag i hans byxor och leker lite. Han väger lite och hunden är stor. Inte konstigt.
Ägaren borde agerat direkt, inte ens låtit hunden attackera eller leka.
Om inte, stor heder åt honom!