Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ingaze: En dålig webdesigner?

Postat av HiPPi den 15 Oktober 2005, 13:03
47 kommentarer · 116 träffar
Hejsan gott folk!

Denna tråden har jag tänkt att skriva om ingaze som jag tycker uppför sig riktigt illa.

Allt började med att han gjorde en tråd om en design han lyckats göra. ( http://www.fragbite.com/?threa dID=149859 )

Innan han gjorde tråden hade han skickat iväg ett mail till mig om att han ville köpa mitt adminscript.

Som ni ser i tråden pratade vi lite om det och han addade mig på msn. Vi sa 300:- som ett pris, och som ni alla kodare vet så är det en rätt liten summa.

Han sa sedan att han skickat pengarna och jag skickade över scriptet, det kan jag erkänna var ganska korkat av mig, men han verkade vara en snäll och ärlig typ.

Jag reste bort i en vecka och när jag kom hem hade inga pengar kommit. Jag pratade med honom och han sa att han fått ett tackbrev från någon tjej som tackade för 300:- han skickat till henne. Då blir man ganska misstänksam.

Han sa sedan att han ändå inte kommer att använda scriptet eller designen då han lagt av med cs. Men nu för bara någon timme sen såg jag i en tråd om klansidor en grabb som skrev " www.FormIT.ingaze.com ", jag tyckte jag kände igen designen och det visade sig vara aah-gaming's gamla design som spuck-creations gjort.

Sedan kollade jag lite på koderna, som ni kan se på sidan så har matchrapporterna exakt samma uppbyggnad och samma bild som jag använder i mitt script. ( www.theodesign.se/admin3/demo )

Kollar sedan på filarkivet och ser att det är samma bilder där med.

På sponsorer står det att det är ingaze som sponsrar klanen med en hemsida, men i själva verket är det bara en stulen design och en stulen administratin ihopsatt.

Jag har inte så bra koll på copyrightlagen här i Sverige, men det känns som om detta inte är så jättelagligt.

Vad tycker ni egentligen om denne Rasmus "ingaze" Eriksson?

Det han gjort är rätt mycket lägre än Glocalnet?

Tack och hej.

EDIT: Rasmus har nu skrivit till mig och jag har gett honom mina kontouppgifter så jag kan få mina 300 kr. Han kommer också lägga ner de sidor han har använt min kod och han håller också på med ett eget adminscript.

Jag har fått pengarna nu.
Föregående tråd
Nästa tråd

47 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar