2
PHP, hur når jag min databas om jag skriver in info från annan source?
Postat av lolspelarn den 15 Mars 2016, 21:57
16 kommentarer · 416 träffar
Tjo.
Har en skoluppgift där jag ska koppla data till ett program. Så alltså koppla PHP (backend) till frontend. Och i just denna uppgift ska jag "skapa items" till min databas.
Jag vill få in det jag skriver in i min frontkod till min databas. Jag tror att frontkoden är löst och det är bara min PHP kod som måste tveakas lite så den hittar det jag skriver in och sen skickar in i datorn.
Såhär ser det ut iaf:
PHP:
$value = json_decode(file_get_contents('php://input'));
$mysql_pekare= new mysqli ("localhost", "user","pass", "db");
$stmt = $mysql_pekare->prepare("INSERT INTO Test(`Name`, `Title`) VALUES(?,?)");
$stmt->bind_param("ss", $value->Name, $value->Title);
$stmt->execute();
$stmt->close();
$mysql_pekare->close();
Och $value innehåller då json objektet som jag skickat från min frontend med Name och Title.
Är det PHP koden som ser lite konstig ut? Isåfall så kan jag också skicka med min C# (som jag dock tror ska funka) om det mot förmodan skulle vara den som är problemet. Håller den borta nu i början så det inte blir för rörigt.
Är väldigt ny när det kommer till PHP och MySQL så go easy on me :)
Har en skoluppgift där jag ska koppla data till ett program. Så alltså koppla PHP (backend) till frontend. Och i just denna uppgift ska jag "skapa items" till min databas.
Jag vill få in det jag skriver in i min frontkod till min databas. Jag tror att frontkoden är löst och det är bara min PHP kod som måste tveakas lite så den hittar det jag skriver in och sen skickar in i datorn.
Såhär ser det ut iaf:
PHP:
$value = json_decode(file_get_contents('php://input'));
$mysql_pekare= new mysqli ("localhost", "user","pass", "db");
$stmt = $mysql_pekare->prepare("INSERT INTO Test(`Name`, `Title`) VALUES(?,?)");
$stmt->bind_param("ss", $value->Name, $value->Title);
$stmt->execute();
$stmt->close();
$mysql_pekare->close();
Och $value innehåller då json objektet som jag skickat från min frontend med Name och Title.
Är det PHP koden som ser lite konstig ut? Isåfall så kan jag också skicka med min C# (som jag dock tror ska funka) om det mot förmodan skulle vara den som är problemet. Håller den borta nu i början så det inte blir för rörigt.
Är väldigt ny när det kommer till PHP och MySQL så go easy on me :)