1
cs:go SDK logic_auto problem
Postat av besp den 30 Mars 2014, 11:00
0 kommentarer · 329 träffar
För alla er som har en aning eller vet kan svara, resten behöver inte svara.
Håller på med en karta till cs:go där CT och T-spawn ska variera från runda till runda. Exempel: CT kommer att spawna i rum1 första rundan och sen i rum2 andra rundan, och sen fortsätter det så i en oändlighet.
Jag har gjort 2st Teleporter ovanpå varandra och den enda startas inaktiv, medan den andra startas aktiv. Jag har placerat en logic_auto som är satt på "toggle" så att efter varje runda så togglas den ena teleporten av och den andra togglas på. Problemet är att detta endast fungerar i 2 rundor, och sen är bara den ena teleporten aktiv.
Jag har förövrigt även satt in en point_servercommand som skriver ett meddelande efter varje runda, och den fungerar. Detta måste då innebära att min logic_auto aktiveras efter varje runda, eftersom point_servercommand fungerar, men att det är något problem med att toggla teleportarna.
http://fuskbugg.se/dl/DXCnsN/logicautoprobbs.jpg
Tacksam för hjälp!
Håller på med en karta till cs:go där CT och T-spawn ska variera från runda till runda. Exempel: CT kommer att spawna i rum1 första rundan och sen i rum2 andra rundan, och sen fortsätter det så i en oändlighet.
Jag har gjort 2st Teleporter ovanpå varandra och den enda startas inaktiv, medan den andra startas aktiv. Jag har placerat en logic_auto som är satt på "toggle" så att efter varje runda så togglas den ena teleporten av och den andra togglas på. Problemet är att detta endast fungerar i 2 rundor, och sen är bara den ena teleporten aktiv.
Jag har förövrigt även satt in en point_servercommand som skriver ett meddelande efter varje runda, och den fungerar. Detta måste då innebära att min logic_auto aktiveras efter varje runda, eftersom point_servercommand fungerar, men att det är något problem med att toggla teleportarna.
http://fuskbugg.se/dl/DXCnsN/logicautoprobbs.jpg
Tacksam för hjälp!





