1
php hjälp
Postat av hguyi8i den 7 Februari 2014, 16:05
6 kommentarer · 300 träffar
Hej!
Till exempel fragbites funktion, att man kan lägga till att man vill "Bevaka trådar" så hamnar de i listan under ögat på vänster sida.
Hur gör man för att koppla just den tråden till användaren, låt oss säga trådens ID till användarens ID.
Behöver inte koden rakt av, mer hur man ska göra.
Exempel;
Jag vill att en användare ska kunna söka på saker som de lagt till i sin lista.
Säg att det finns ett sökfält där man kan söka på alla elever i hela Sverige.
Man ska då kunna söka på t.ex. "Per Persson" och klicka på hans namn så man kommer till hans profil och sedan ska man därifrån kunna trycka på "Lägg till i min lista".
Sedan ska det finnas en annan sökfunktion där man endast kan söka på personer man har i sin lista.
Till exempel fragbites funktion, att man kan lägga till att man vill "Bevaka trådar" så hamnar de i listan under ögat på vänster sida.
Hur gör man för att koppla just den tråden till användaren, låt oss säga trådens ID till användarens ID.
Behöver inte koden rakt av, mer hur man ska göra.
Exempel;
Jag vill att en användare ska kunna söka på saker som de lagt till i sin lista.
Säg att det finns ett sökfält där man kan söka på alla elever i hela Sverige.
Man ska då kunna söka på t.ex. "Per Persson" och klicka på hans namn så man kommer till hans profil och sedan ska man därifrån kunna trycka på "Lägg till i min lista".
Sedan ska det finnas en annan sökfunktion där man endast kan söka på personer man har i sin lista.