Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frågor om hemsidas bredd

Postat av marre023 den 12 Oktober 2013, 23:05
8 kommentarer · 445 träffar
Sitter och gör en hemsida, det är en skoluppgift och jag ska göra några få sidor, jag ska bland annat göra en guid i hur canvas fungerar, jag hade tänkt göra en slideshow som visas på startsidan, sedan gör jag en guide på själva sidan samt beskriver vad canvas är. Men det jag undrar är följande

Hur bred ska en hemsida vara, som jag har det nu så sträcker sig min hemsida från kant till kant, skulle vilja ha det som t ex Fragbite/facebook där bakgrunden fyller hela skärmen men själva hemsidan fyller bara en viss del av skärmen. Undrar även hur man får till det, antar att det läggs i css:en men är inte säker, hur gör man? Skulle även behöva tips på bakgrunder, vad tycker ni är snyggt, vill ha en clean och ljus sida, länka gärna något exempel på vad som blir snyggt.

Skulle uppskatta ifall någon vill länka till en bra guide eller om ni kort kan förklara det.

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..