Hej, allihopa!
Har stött på ett problem när jag använder mig utav selection sort för att sortera en array i en funktion. Problemet jag har är att om jag deklarerar en funktion med en bestämd returtyp som är utav "string" får jag felmeddelandet "Error: expected a '{' introducing a lambda body". Om jag istället använder mig utav template<typename T> och byter ut string mot T så får jag däremot inget felmeddelande? Vad kan felet bero på?
SYNTAX:
void selectionSort(string array[], int CAPACITY)
{
string minIndex = "";
string temp = "";
for(int i = i+1; i < CAPACITY; i++)
{
minIndex = [i];
for(int k = 0; k < CAPACITY; k++)
{
if(minIndex > [k]) //Felmeddelande
{
temp = minIndex;
minIndex = k;
}
}
}
}
—————————————————————-
Har provat dessa lösningar:
template
int minIndex;
string minIndex;
Däremot, så kan jag lösa felmeddelanden genom att sätta dit "array", vilket är arrayens namn i funktionen, då löses alla mina problem också. Kan det vara så att jag har missat att detta behövs? Om så är fallet, så får ni gärna förklara varför. I mina andra selection sort har jag aldrig använt mig utav arrayens namn utan endast använd värdet på [i] och [k] t.ex. för att organisera arrayen.
OBS: Första gången jag använder mig utav någon sorterings algoritm för att kunna sortera en sträng.
btw ska folk hosta servrar för fourdeltaone? måste alla ha fourdeltaone om man ska spela med andra, eller kan man fortfarande spela med dem som ej har fourdelta one?
EDIT: vad hette aiw's nya forum nu igen med?