Tjutju, tänkte inhandla en programmeringsbok(eventuellt mer). Någon som har förslag på ruskigt bra böcker? Bryr mig inte om dom är på engelska eller svenska så länge dom är bra.
Vilket språk? Uhm, antingen Java, C eller C++. Ingen aning vilket man ska börja med. Kört båda Java och C++ på programmeringskurserna.
Tacksam för svar!
Edit: Tanken är att "förbereda" mig inför nästa år då jag ska söka in på högskola! Skadar inte att kunna programmera. Älskar problemlösning och att koda, enda yrket jag kan se mig själv göra med ett léende på läpparna! Inte så att jag vill jobba med det bara för jag tycker om att gaiima
C är starkt men används mindre och mindre, till och med GNU har gått ut med att GCC ska ersättas av C++ kompilator då det ska bli enklare för struktureringens skull och att folk som arbetar med gnu-paket ska kunna ersättas relativt fort av intresserade folk när utvecklarna som jobbar gratis hoppar av. PUNKT sry.
C++ eller C# hade jag satsat på. Eller varför inte båda?
Jag skulle inte köpt en bok för det, då skulle jag leta upp något på nätet. finns massor med sidor om man letar.
#2 Vars ska man börja? Känns som att om man använder en bok lär man sig i rätt ordning. "Röda tråden"
Ang. böcker så föredrar jag själv online material (tutorials/forum).
Men visst kan det vara skönt att följa en bok ibland också, särskilt i början.
Börjar se allt fler och fler jobbannonser inom det.