1
SQL Hjälp
Postat av Bertiiiiil den 16 Oktober 2011, 13:50
7 kommentarer · 58 träffar
Tja. Är helt ny inom SQL och försöker lära mig endel. Vi har fått övningsuppgifter som man kan öva på för att lära sig mer, där har jag fastnat. http://cdn.imghack.se/images/2 384fa18a6f7cd07e4f7eb0d844a718 6.jpg
Från A7.
Här nedan är fråga jag försökt ställa, men det har inte resulterat i rätt svar, utan jag har istället svarat på vilka som är med i ett projekt. Jag gissar själv på att felet ligger i "ap.aid > '2'", Jag hoppades på att det skulle visa alla de AID från anstproj som framkommer mer än 2 gånger, men så var inte fallet.
Någon som vet hur jag kan skriva detta? Jag har även provat med olika JOINs men ej fått det o fungera.
select Namn from Anstalld as a
where a.aid IN
(
select ap.aid from anstproj as ap
where ap.aid > '2')
Från A7.
Här nedan är fråga jag försökt ställa, men det har inte resulterat i rätt svar, utan jag har istället svarat på vilka som är med i ett projekt. Jag gissar själv på att felet ligger i "ap.aid > '2'", Jag hoppades på att det skulle visa alla de AID från anstproj som framkommer mer än 2 gånger, men så var inte fallet.
Någon som vet hur jag kan skriva detta? Jag har även provat med olika JOINs men ej fått det o fungera.
select Namn from Anstalld as a
where a.aid IN
(
select ap.aid from anstproj as ap
where ap.aid > '2')