Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

hjälp med javascript/css/html

Postat av dabbe den 11 April 2011, 17:40
1 kommentarer · 143 träffar
Hej jag håller på med en hemsida och har ett litet problem.
Det är så att under min header har jag ett bildspel där bilderna byts ut var tredje sekund.

Det jag stör mig på är dock varje gång man klickar på någon länk i menyn typ Hem/info/kontakt osv så går bildspelet tillbaka till den första bilden.
Jag skulle vilja att bildspelet under headern rullar på oavsett vilken del av sidan man är inne på alternativt att den slumpar vilken bild som kommer upp när man trycker på någon länk i menyn. Att göra så det slumpas vet jag ju hur man gör "manuellt" eller vad man säger, alltså att man byter bild automatiskt i varje sidas kod men finns det något annat kommando så man kan ändra i template?

Hoppas ni förstår vad jag menar och har ni något tips så är det jätte uppskattat!

Här nedan kommer javascriptet, html-koden och css-koden om någon skulle vilja se hur det ser ut.

Javascript:

< /script>
< /script>

$(d ocument).ready(function() {

$('#s3slider').s3S lider({

timeOut: 3000

});
});

HTML-KODEN:

CSS-KODEN:

#subbanner { width:900px; height:200px; background-image:url(../bilder /headerbild%20copy.jpg); background-repeat:no-repeat; }

#s3slider {

width:950px;
height:300px;
position:relative;
overflow:h idden;

}
#s3sliderContent {

width:950px;
height:300px;
position:absolute;
top:0;
mar gin-left:0;

}
.s3sliderImage {

float:left;
position:relat ive;
display:none;

}

.clear {

clear:both;

}
Föregående tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..