1
Simkort strul galaxy s4
Postat av Bambi på hal is den 7 September 2015, 23:19
2 kommentarer · 2 647 träffar
Hej Fragbite! Min telefon strular som fan. För några dagar sen så började min telefon strula. Den sade att den inte hittade simkortet.
Jag tänkte att det troligtvis var mitt simkort som lagt av då det är 10 år gammalt. Beställde ett nytt som kom idag. Samma problem var kvar. Stoppade in en tunn bit kartong ovanför simkortet för att trycka det hårdare mot kretsarna.
Det verkar som att den hittar simkortet med kartongbiten men kan fortfarande inte smsa eller något. Istället för "Inget sim" så står det "endast nödsamtal".
Får en notis där det står "Ej service - Valt nätverk (Tele2 SE) är inte tillgängligt." Har varit inne och pillat på åtkomstpunkten
Namn - Tele2 4G
APN - 4G.tele2.se
Proxy - ej inställt
Port - ej inställt
Användarnamn - ej inställt
Lösenord - ej insällt
Server - ej inställt
MMSC - http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy - 130.244.202.030
MMS-port - 8080
MCC - 240
MNC - 07
Verifieringstyp - PAP
APN-typ - default,mms,supl
APN-protokoll - IPv4/IPv6
APN-roamkingprotokoll - IPv4
Operatör - ospecificerad
Typ av mobiloperatör för det virtuella - Ingen
Någon som har en idé om vad det handlar om? Inne på Comviqs hemsida så kan man aktivera sina simkort men när jag skulle aktivera mitt nya så stog det "simkort redan aktiverat".
Jag tänkte att det troligtvis var mitt simkort som lagt av då det är 10 år gammalt. Beställde ett nytt som kom idag. Samma problem var kvar. Stoppade in en tunn bit kartong ovanför simkortet för att trycka det hårdare mot kretsarna.
Det verkar som att den hittar simkortet med kartongbiten men kan fortfarande inte smsa eller något. Istället för "Inget sim" så står det "endast nödsamtal".
Får en notis där det står "Ej service - Valt nätverk (Tele2 SE) är inte tillgängligt." Har varit inne och pillat på åtkomstpunkten
Namn - Tele2 4G
APN - 4G.tele2.se
Proxy - ej inställt
Port - ej inställt
Användarnamn - ej inställt
Lösenord - ej insällt
Server - ej inställt
MMSC - http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy - 130.244.202.030
MMS-port - 8080
MCC - 240
MNC - 07
Verifieringstyp - PAP
APN-typ - default,mms,supl
APN-protokoll - IPv4/IPv6
APN-roamkingprotokoll - IPv4
Operatör - ospecificerad
Typ av mobiloperatör för det virtuella - Ingen
Någon som har en idé om vad det handlar om? Inne på Comviqs hemsida så kan man aktivera sina simkort men när jag skulle aktivera mitt nya så stog det "simkort redan aktiverat".