1
Iphone, går inte att ladda.
Postat av JZoN den 2 December 2012, 23:00
3 kommentarer · 560 träffar
Hej! Idag fick jag ett rätt märkligt problem. Har varit ute endel idag och den här snön är olidlig. Men iallfall. Efter jag var ute så vägrade min Iphone att samspela med min telefonladdare. Jag fick ett felmeddelande som jag inte kan återge för det har dock slutat nu, men anar att min mobil kan vara fuktskadad.
Söker på felet på nätet och jag får rejält med svar, problemet? Jo det är att min telefon aldrig fixar sig. Jag är inte säker på att det är en fuktskada, läste att man skulle ta en tandborste eller en nål och rengöra uttaget i telefonen där man stoppar in laddaren. När jag gjorde detta så funkade ljudet igen i telefonen, men den kunde inte hitta laddaren.
Felmeddelandet var något i stil med att enheten inte var anpassad för min Iphone eller något. Den har dock slutat att dyka upp konstigt nog.
* Har testat lägga den i en rispåse. IFALL den skulle vara fuktskadad.
* Har testat byta laddare, men även att ladda genom dator.(Den hittade dock datorn vid ett skede, kunde föra över mina bilder).
* Har rensat ludd från den
* Har även testat återställa den home>on/off
Någon som har några fler tips? Annars får jag helt enkelt skicka iväg helvetet.
Söker på felet på nätet och jag får rejält med svar, problemet? Jo det är att min telefon aldrig fixar sig. Jag är inte säker på att det är en fuktskada, läste att man skulle ta en tandborste eller en nål och rengöra uttaget i telefonen där man stoppar in laddaren. När jag gjorde detta så funkade ljudet igen i telefonen, men den kunde inte hitta laddaren.
Felmeddelandet var något i stil med att enheten inte var anpassad för min Iphone eller något. Den har dock slutat att dyka upp konstigt nog.
* Har testat lägga den i en rispåse. IFALL den skulle vara fuktskadad.
* Har testat byta laddare, men även att ladda genom dator.(Den hittade dock datorn vid ett skede, kunde föra över mina bilder).
* Har rensat ludd från den
* Har även testat återställa den home>on/off
Någon som har några fler tips? Annars får jag helt enkelt skicka iväg helvetet.