Hej, har velat jailbreaka min iphone 4s ett tag nu.
Känner att jag behöver lite mer koll dock, för/nackdelar med att jailbreaka? Jag vet tillexempel att garantin på telefonen försvinner, att den kan bli liiite segare. Mer vet jag inte riktigt
Fördelarna är såklart att man kan tanka appar gratis och att allting inte bli lika 'låst'
Samt, finns det någon jailbreak till ios 6 ute ännu? Har googlat men blir inte klok då det sägs olika.
Tack på förhand :)
Det finns inte jailbreak för iOS 6 än.
Ont: Finns absolut inga nackdelar
http://macworld.idg.se/2.1038/ 1.464079/allt-om-jailbreak-av- iphone-och-ipad
Fördelar: Du får alla appar gratis, du kan fixa olika teman så mobilen blir snyggare, du kan ändra en massa saker som man inte kan annars. Du kan fuska på spel om du är en fuskare typ. Du kan typ fixa gamla spel som pokémon och sånna ifall du är sugen på det.
Nackdelar: Batterier blir märkbart sämre, fast inte så mycket. fast ifall du har jailbreaken ett bra tag så kommer det märkas efter ett tag. Den kan bli långsammare med att öppna olika appar och sånt, fast inte mycket.
Har haft jailbreak på min mobil i ungefär ett halvår och batteriet har blivit lite lite sämre än vad det var från början.
Tycker verkligen du ska jailbreaka, det är de bästa du skulle kan göra med din iPhone!