Galaxy s2,s3 eller iPhone ?
Hej !
Då var det dags att införskaffa sig en ny telefon. Abonnemanget jag tänkte välja binder en i 2 år, kan va bra att tänka på.
Valet står mellan en Galaxy s2, s3 eller iPhone 4 / 4s.
Så hur stor är skillnaden egentligen på s2 och s3 ?
Vad skiljer i telefonernas prestanda ? Är s3'an värd 100 lappen /månad extra ?? Kommer det komma appar som enbart s3an stöjder men inte s2an ? Har de olika android ?? Samma batteritid ?
Samma sak gäller iPhone 4 och 4s.
Är 4s värd 100kr mer varje månad ? Hur stora är prestanda skillnaderna ? Är det någon skillnad på batteritiden ?
Och tillsist, vilken av dessa 4 telefoner hade ni valt ?
Tack för svar !
Gonatt
Skrivet med min Android-mobil
Aldrig hållit i någon men den ser ganska gigantisk ut
Android är mil före iOS och detta är det största skälet till varför du inte bör köpa en iPhone.
Just nu finns Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) till bägge telefonerna, den nyare (Jelly Bean) kommer finnas för både S2 och S3, då kommer du nyare och ännu bättre funktioner. Efter det får vi se, om S2 pallar de nya uppdateringarna.
Idag fungerar alla appar till bägge telefonerna, och S2 kommer vara med i leken väldigt länge, men det är fortfarande en telefon som är över ett år gammal, skulle nog lägga ner mer pengar och köra på S3.
Motivera.
Jag har haft min S3 i en månad nu, och jag kan säga att jag inte ångrar en sekund att jag valde den. Helt jävla underbar är den. Kan vara lite ovant i början att den är så stor, men har man inte dvärghänder så är det lugnt, och jag skulle aldrig kunna tänka mig att byta till en mobil med mindre skärm efter den här.
Batteritiden är även den grym som fan. Brukar ha över 50% batteri när jag går och lägger mig på kvällen, och då lyssnar jag på musik, pratar, surfar, spelar och smsar en normal mängd.
Kameran är snabb och otroligt bra. Blir mycket skarpa bilder i hög kvalitet.
Android är i alla fall ett solklart val för mig i vilket fall som helst, jag tycker inte alls om iOS.
Pengarna spelar egentligen inte så stor roll då det bara skiljer en hundring, men är somsagt lite orolig över storleken. Får den ens plats i en normal jeansficka ??
S2 eller S3?
Självklart väljer man det senare då det självklart är en förbättring och som du själv skrivit så är inte en hundring speciellt mycket, eller hur?
Och om du skulle bestämma dig för iPhone så skulle jag rekommendera dig att vänta tills iPhone 5 kommer, fast själv tror jag inte den kommer vara mycket bättre än S3an.
Eftersom när S2 kom och iPhone skulle slänga ut sitt nya "flaggskepp" (iPhone 4s) så var den inte bättre än S2an och därför tror jag det kommer bli samma sak igen. :P
Fast vem vet, det är ju ett helt nytt nummer på iPhone FEM.
Använde dock mobilen som modem också men brukar normalt göra av med över 2gb och jag har inte ens spotify.
S3 #0
Hade min 4 i typ 1,5 år och den överlevde alla möjligt tänkbara stötar.
Fick väl ett måndags ex.
Typ som att farsan köpte en ny Audi för två månader sen, ena kolven pajade efter två veckor. Dom löste allt dock så nu är allt som vanligt och Audi är känt för kvalitet men ibland skiter det sig ändå, räcker med att någon person vid monteringen halvsover lite så uppstår sådana problem.
Fick min idag och den är underbar ! :D
Eller vänta till iPhone 5 istället!
Motivation:
Det allra bästa med iPhone är iMessage. Helt klart. Skitsnabba SMS och MMS över internet , helt gratis! Om du har fri surf det vill säga men det finns väl ingen som köper iPhone utan det! Eftersom så många har iPhone så kommer du märka att majoriteten av de du skickar SMS till oftast har iMessage.
I iOS 6 så kommer Siri(iphones röststyrningstjänst) implementeras i 3rd party appar. Tror det kommer bli riktigt bra! Eftersom Siri är i Beta stadiet kan man säga och redan presterar riktigt bra om man har någorlunda engelska, så kommer iOS 6 Siri bli grym!(Förhoppningsvis med svensk Siri).
Nu kommer alla Android fans hata mig, men det får dom väl göra....
Min jämförelse lyder; Android är lite som ett kines MMORPG. Det har mycket fina detaljer men faller när det kommer till saker som är viktiga för funktionen av spelet(telefonen). iOS är då som WoW. Kan se för jävla tråkigt ut och begränsat men har en riktigt stabil plattform vilket gör att spelet(telefonen) rullar fantastiskt bra. Inga viktiga funktioner saknas!
http://www.youtube.com/watch?f eature=player_detailpage&v=grm ixtB9dZM#t=195s
Ja... Siri är ju bra :DD:D::D:D:D:D
F.ö förklarar http://www.youtube.com/watch?v =NMiY1kSTHZw ganska bra skillnaden.
iPhone har nog fördelar men högen nackdelar är allt för stor.
Andra klippet lika vinklat. Det första han säger är "I don't like apple products". Bra jobbat! Känns inte värt att plåga sig igenom 50 minuter vinklad skit.
http://www.medievarlden.se/nyh eter/2011/05/android-ikapp-iph one
iOS 6 är ett skämt, där man lyckats integrera telefonen med Facebook, vilket Android har erbjudit i över två år nu, nu kan du integrera telefonen med Twitter och Facebook, wow vad mycket, hos mig läggs alla appar till, det synkas med appar som te.x:
Google+
Twitter
Facebook
Endomondo Sports Tracker
Whatsapp
Dropbox
Instagram
Picasa
Gmail
Google Drive
Ju fler appar jag installerar, desto fler läggs till i den listan.
Siri för 3rd party appar, då kommer du nog behöva köpa iPhone 5, dom är så jävla snåla att inte kunna uppdatera mjukvara åt sina köpare gratis, dom måste köpa nya telefoner för över 5000 kr. Precis som med 4S, Vafan kunde dom inte gett de äldre användarna Siri för?
Alla Android-användare som kommer få tillgång till Jelly Bean (Ja, S2 kommer troligtvis få det) kommer få en mer utvecklad version av Google Voice, som nu heter Google Now, som också är en röststyrning, som enligt mig är mer användbar än Siri, men inte lika rolig. Du behöver alltså inte köpa en ny telefon för 5000 för att få den här funktionen.
http://www.youtube.com/watch?v =kw-RzN4xYyE
Nej, Siri kommer inte finnas på svenska, dom skulle lägga till ett par språk till 2012, men svenska fanns inte med på den listan.
Vad är det som faller hos Android när det kommer till viktiga funktioner? Alla de viktiga funktionerna fungerar prima, och varför skulle man inte vilja ha de extra funktionerna som Android erbjuder? Jag vill kunna använda min telefon som en liten konsol, brukar spela gamla spel med mina PS3-kontroller på min tv, genom att koppla in telefonen i tvn, fungerar detta hos iPhone? Jag vill ha yttligare 32 gig externt för 250 kr, istället för att betala 16 gig extra internt minne för 900. Att kunna byta ut mitt batteri är otroligt skönt under resor, varför inte ha tillgång till det med?
Nästa mobil jag köper är det bara att jag lägger in mitt sd-kort, så har jag allt kvar sedan tidigare.
Det är skälet till varför man inte köper en iPhone JUST IDAG. Vi får se hur 5an ser ut, men efter att ha sett hur iOS 6 ska se ut så tvivlar jag. Med Jelly Bean tar Android tekniken flera steg längre framåt.
Att du ens hakar upp dig på EN funktion i det nya iOS 6 är ju bara patetiskt.....
Nej man kommer inte behöve iPhone 5.
Okej, tråkigt att inte Svenska var med...
Det säger ju sig självt? Ett mer kontrollerat och begränsat system är mer stabilt? (Viktiga funktioner). Ja jag kan spela på tv:n.... Inte för att jag överhuvudtaget skulle få för mig att göra det då jag inte anser att jag skulle ha någon nytta av det men jag kan göra det. Har aldrig haft behov av att byta mitt batteri... Jag använder inte mer än 16 gig då jag streamar det mesta. Laddar även ner ibland men väldigt sällan.
Nästa mobil jag köper synkar jag via Wifi? Problemo solvedo?
Förklara gärna för mig hur du kopplar en icke-jailbreakad telefon till din tv, utan att behöva punga ut 1000 kr på en liten låda. Det där är grejen med iOS, du påstår att du aldrig skulle få för dig det, du påstår ju det eftersom att du inte har tillgång till det utan att behöva lägga ner typ 1000 kr.
Exakt som förut, om du skulle ha tillgång till att byta batteri så skulle du nog vilja göra det lite då och då.
Du kommer ju inte med några argument, du sitter och påstår att du inte skulle använda det och det, men i verkliga fallet så skippar du dessa funktioner eftersom att du inte har tillgång till dem.
Skulle du ha 48 gig i telefonen så hade du nog inte snålat med att använda utrymme, men nu när du sitter där med 16 gig och inte kan utöka utrymmet utan att köpa en ny telefon så är det ju kört för dig.
Du kan inte synka allt via WiFi, så du vet.
Okej, ska tala lite mer klarspråk. För MIG är iMessage det bästa då 90 % av mina kompisar har iPhone.
iPhone 5 kommer inte behövas eftersom Siri finns i 4s, ska dom ta bort en funktion då hade du tänkt dig?
Sa aldrig icke-jailbreakad. Jailbreak funktionerna måste ju räknas till iPhone eftersom dom finns? En liten sladd är det enda jag behöver för att koppla till TV:n. Och nej, även om jag kan så vill jag inte. Vafan skulle jag vilja spela genom min telefon för när jag har ett xbox?
Nej, bytte aldrig batteri på min Sony telefon jag hade för ett par år sedan.
Men jag skulle ju inte använda det? Annars hade jag väl köpt en telefon som man kan göra det på?
Nope, krassligt internet här hemma, tar fan år att ladda ner. Streamar hellre även om jag har 13 gb ledigt av 16....
Jag kan synka det mesta med Wifi och det jag inte kan synka kopplar jag bara telefonen till datorn, capische?
Varför skulle du inte vilja vara lite old school och lira? Har själv ett PS3, men kul att också kunna lira Mario Party eller Tekken 3, för 40 kr får man tillgång till en emulator och sen är det ju bara att tanka alla spelen.
Var din Sony en smartphone? Problemet med dagens smartphones är ju batteriet, och att kunna ha ett till batteri hjälper en hel del, på resor får man plats med det i sin plånbok liksom. Vore det inte en skön funktion att ha?
Du ville nog så jättegärna ha en iPhone, men ville inte lägga ut yttligare 900? Finns väldigt mycket folk som tänker så, men don't worry, du ville så gärna ha lite status att du dumt nog köpte en telefon till störst del pga märket. (snackar om äpplet på baksidan)
Hur är det med appar? Finns det någon app som jag INTE kan ha, men du kan ha? Några viktiga funktioner? Har du någon app som räddar dig om din telefon blir stulen? Alltså.. ett felfritt system, hos din telefon räcker det med att man stänger av GPS-funktionen så är det kört :)
Kan du streama överallt? Vad gör du med din telefon egentligen? Du kunde ju lika gärna köpt en gammal Nokia och sen lagt ner resten av pengarna på en resa, snälla, skriv ner lite prylar du gör med din telefon när du åker på en resa eller något.
Hade iPhone och kan inte säga hur mycket jag störde mig på skiten.
iPhone:
-Seg efter ett tag
-Hemknappen är fucked
-Liten skärm
-Tråkig
-För LITE frihet
+Har man iPhone är man med i "modet"
+Lätt att använda
Samsung G3:
-Låg batteritid (mindre än iPhone)
-Kan bugga men ej ofta
+Bra ljud
+Fritt, du kan få allt gratis UTAN JAILBRAKE
+Stor skärm
+Underbart skön att hålla i
Det är vad jag tycker :)
DONT HATE MEE :(
Jag spelar inte såna spel så då har jag väl ingen anledning att koppla den till TVn?
Ja det var en smartphone.
Jag skiter väl i status, har ingenting med det att göra. Anser bara att iOS är ett bra mycket bättre system för just mig. Tycker Android är så jävla rörigt. Är lite som en gammal Nokia, man får fan leta i år om man ska hitta vissa inställningar. Jag hatar interfacen. Tycker den ser förbannat larvig ut...
Finns 1000-tals appar du inte kan ha eftersom företagen prioriterar att få upp sina appar på App-store då det är mer lönsamt. Ja, Hitta min iPhone använder inte apples platstjänster och jag kan se precis var min Iphone är just nu utan att jag rört appen på månader. Jag kan fjärradera och fjärrlåsa min iPhone på distans.
Jag resar på sin höjd ett par gånger om året. Då lyssnar jag på musik genom spotify med offline mode och har ca. 100 låtar i offline mode som tar upp 300 mb. Nej det är inget problem. Lyssnar i princip bara på musik genom min telefon. Alternativt kanske jag spelar lite spel.
Hade min Samsung S1 och S2an på 1år.. tyckte det inte var någon höjdare då jag ville ha en mobil som var clean, och inget tramms.. Båda mina Samsungs kronglade iaf minst 1gång per vecka.. etc hakade upp sig osv.
iOS är ett bra system för mig, då jag tycker android är för rörigt för min smak och användning av min mobil.
Haters Gonna Hate.
iPhone all the way.
Själv går jag knappt in på inställningar längre, finns widgets, jag behöver inte gå in på inställningar för att stänga av WiFi/Bluetooth/GPS/3G osv.. Allt går mycket smidigare.
Interface är en smaksak, men hos Android kan du själv bestämma hur det ska se ut, med min iPad fanns det förfan ikoner jag inte kunde ta bort från hemskärmen, som jag inte ville ha där. Widgets är det skönaste som finns, jag vill fan inte öppna en app för att se hur vädret är, byta musik, kolla kalender osv.. Allt vill jag ha på hemskärmen, vilket jag får med Android, du däremot.. MÅSTE ha den där jävla skiten 4*5 UI:t, tråkigt och rörigt, där man själv inte får bestämma.
Om jag skulle stjäla en iPhone så räcker det ju med en factory reset och adios, din telefon är borta. Hos Android installeras Cerberus (motsvarigheten till Android) i en systemmapp, som inte raderas vid en factory reset, appen kostar förvisso 3$, men lätt värt det. Kan ta foton i smyg, spela in ljud, hämta samtalsloggar, SMS-logg, radera SD-kort osv.. Appen kan gömas från app-drawern, så tjuven inte vet att appen finns där.
100 låtar..? Nu förstår jag varför du endast behöver 16 gig, sitter själv med över 1500 låtar, men du är nog orolig över ditt utrymme x)
Vad fan kan du lira på en 3.5"-skärm? Tröttnar man inte på Angry Birds efter 10-15 minuter? Brukar du inte kolla på filmer? Eller.. ajuste 3.5". + Utrymmet.
Vad tycker du om det idiotiska programmet iTunes då? Slängde min iPod i väggen tillslut efter att ha blivit tvingad till skiten. Låtar togs bort, låtar jag inte ville ha lades in osv.. Vafan är felet med drag n drop? Apple gillar ju att hålla saker simpla, men de misslyckas ju så jävla hårt.
Ja, jag sålde min iPad, min iPod gick sönder. Nu skiter jag i iOS, kasst OS som det borde gå dåligt för, så att Apple vaknar och fixar till det lite, sen kanske jag köper en produkt från dem.
Vill förövrigt lägga till att UI:t hos iPaden inte verkade välplanerat, varför ska ikonerna sitta så brett? Känns som att dom endast förstorade en iPod, med en större skärm ska man få plats med fler grejer på skärmen, vilket dom inte tänkte på. Saker blev alldeles för avancerade. Hört att det är förjävligt att byta ringsignal på en iPhone, konvertera filer och skit, hur tänker dom?
Men jag ska ge korta och konkreta svar som vanligt...
Som sagt med Jailbreak får du in Siri i iPhone 4.
Jag har också widgets så jag kan kontrollera allt sånt.
Jag har vädret på min lockscreen.
Kalender på min notification center.
Jag kan flytta runt mina appar hur mycket jag vill, dölja dom osv.
Jag kan dölja Hitta min iPhone så inte tjyvarna kan avaktivera den.
100 låtar är ca. 600 minuter musik vilket motsvarar 10 timmar. Lyssnar sällan på musik i längre än 10 timmar.
Angry Birds var ju ett tag sen man överhuvudtaget rörde. Kör ofta små strategi spel som The settlers t.ex. Funkar utmärkt!
Du behöver inte använda iTunes längre.
Poängen med iPad är att det ska vara stort simpelt och brett så man kan se ordentligt om man t.ex. har dålig syn.
Laddar bara ner vilken ringsignal jag vill i Cydia/iTunes. Kommer in direkt i telefonen och jag kan bara aktivera den.
Visst kan du dölja din track, men den försvinner genom en factory reset.
Så jävla komiskt "Jag kan få in det genom Jailbreak, det genom Jailbreak.." Svårt att köpa en Android då och slippa allt tweakande? Du snackar om att iOS är så simpelt och därför är det så bra, men ändå så rör du till det för dig.
Hur lägger du in musik utan iTunes nu då? Är lite outdated när det gäller iOS, det ska jag erkänna, men följer fortfarande deras events osv.. Och varje gång blir man besviken när de ger ut funktioner som redan existerar. Varför blev jag tvungen att konvertera massa skit genom iTunes för att kunna fixa rignsignaler osv..?
Men Jailbreak tillhör ju iPhone?
Kan du förklara hur han gör en factory reset när han inte kommer in i telefonen och inte kan stänga av den och datorn skriker om det inte är rätt dator den kopplas med?
Som sagt, det med undermenyerna i Android är ett helvete.
Du har väl Spotify i guess, vem fan laddar ens ner musik längre?
För att det var typ 2 generationer sedan man var tvungen att konvertera och sån skit...
Klart Jailbreak inte tillhör iOS, annars hade ju Apple gett sitt stöd för det, precis som Google ger stöd för custom roms, läs mer om Linux Kernel om du är nyfiken.
Apple tappar massa pengar på att folk Jailbreakar, och därför har det egentligen inget med iOS att göra, majoriteten av de "vanliga" användarna Jailbreakar inte. Precis som majoriteten av Andorid-användarna inte rootar, förstår inte hur du tänker nu.
Undermenyerna kan tas bort via inställningar, borde väl inte vara något problem för dig som vet hur man Jailbreakar och kan fixa allt som Android har (enligt dig).
Jag kör Dood's Music Streamer, samma sak som Spotify, tänk om jag vill ladda ner musik och lägga in det på mobilen? Om jag ska göra det hos en kompis så måste han/hon också ha iTunes, jävligt bra va?
Men det är ju som att säga att uTorrent inte tillhör PC eftersom Microsoft inte ger sitt stöd till det?
Klart de tappar pengar på att folk laddar ner pirat kopierade appar, det har jag väl inte sagt emot?
Och det är ju ditt problem att du använder någon kines historia på Spotify så du inte kan lägga till local files och synka via Wifi...
Jag har själv en S2, jävlar vilken schysst lur inte ångrat att jag köpt den en sekund och jag har haft den rätt så länge nu.
Kände på syrrans S3 och det verkar vara en S2 på steroider, jävligt bra altså.
funderar på att uppgradera mig till S3, men aa kör på antingen S2 eller S3, S2 om du inte riktigt vill betala 100 kronor extra i månaden och s3 om du inte har några problem med det för en galet bra lur.
#24 berättar väl i princip varför man inte ska köpa en 4s, de pajar otroligt lätt (majoriteten jag känner med iPhone 4 eller iPhone 4s har stora sprickor antingen bak eller fram eller bak och fram) och så får man mindre prestanda för pengarna.
Varför påstår du då att Jailbreak har något med iOS att göra? Apple gör allt dom kan för att folk inte ska Jailbreaka.. eller allt och allt.. om dom hade tänkt till lite så skulle Jailbreak inte ens behövas.
Jag cachear musik, precis som Spotify, men jag kanske vill lägga in några låtar lokalt, eller några filmer, finns säkert fler som gör det. Varför ska dom göra det så svårt för?
Aja.. Går inte att diskutera sånt här med folk, en kille frågar om han ska köpa en iPhone eller en Galaxy S2/S3, allt du tar upp har något med Jailbreak att göra.. LOGIC.
Skrivet med min iPhone
Det är inte olagligt för fem öre att jailbreaka utan du förlorar bara garantin. Precis som om du är inne och mixtrar med vissa grejer i datorer eller tv apparater.
Rent ut sagt så bryr sig inte apple så länge du inte laddar ner piratkopierade appar vilket många inte gör.
Så länge du inte tankar Windows 7 bryr sig inte Microsoft, inte sant?
Men i Spotify kan du ju lägga in filer lokalt, vad fan är problemet? Du kan köpa/hyra filmer direkt i telefonen också....
Klart som fan vi inte kan diskutera det här då vi aldrig kommer kunna övertala varandra då vi var och en är nöjda med operativsystemen vi använder! Varför diskuterar vi ens för....
för fan tänk till lite grabbar när det kommer till just telefoner så är det bara just iphone som har ios som system (räkna bort alla surfplattor nu för det är likadant där)
alltså 3gs 4 och s4 som har ios i sig, 3 olika telefoner.
ska vi sedan räkna upp alla olika telefoner som har android i sig?
så ja det är självklart att android är större då dom har 80 gånger mer telefoner som har android som operativsystem i sig än just ios
sen vilken telefon man har och argumentera med det är bara idiotiskt,
för då kan alla nötter som sitter här som säger ta s3 ta s3 för den är bäst det finns android i den, ni kan lika gärna gå och köpa er en htc som har andriod då det viktiga inte verkar vara vilken telefon det är utan om den har andriod eller ios
H4XXar-ManneN sa att android var större efter att 2kpsr? sa att fler personer hade iphones och därmed är det AZVÄRT att skaffa en iphone för imessenger.
Hans poäng, om jag förstod honom rätt var att Android är större och det finns ett flertal apps som fungerar exakt likadant som imessenger men att man skulle täcka fler personer med android då fler personer har android.
något i den stilen, kan inte riktigt formulera mig då jag är jävligt trött men ja.
#51 Jag vill inte köpa grejer direkt till telefonen, jag vill lägga in det genom datorn, men nej.. dom ska alltid göra saker så komplicerade.
Men svara nu, rekommenderar du TS att köpa en iPhone, även om han inte jailbreakar? För du verkar tydligen inte nöjd med en icke-jailbreakad iPhone.
Ja, köp en iPhone 5 när den kommer!
Aja, ha ett bra liv, tweaka lite mer.
Godnatt med dig.
http://www.youtube.com/watch?v =LPe7xso8IfQ
Nu har ju Google förbättrat deras notification center yttligare, som du ser i följande video.
http://www.youtube.com/watch?v =wobNrvMFrTc
Du borde inte lagt in den där kommentaren.. Visar ju hur mycket du har använt Android :)
Jag pallar inte mer, har bättre för mig.
Friheten att göra allt personligt, exakt så som du vill ha det, är orsaken varför Android är bättre. Även i flesta fall är Android smidigare och snabbare än iOS.
Det kanske är simpelt att använda iPhone men man är bara trångsynt om man säger att det är bättre än Android bara för det. Finns så mycket mer valmöjligheter med Android.
Men det är ju ändå personligt. Alla kan inte vara bra inom teknik. Alla kan inte köra en manuellväxlad bil. Alla kan inte sätta ihop sin egen dator... osv.
Men kom inte och påstå att iOS är bättre bara för att det är simpelt och ni blivit arga på Android för att det är för avancerat.
Kör S3an du kommer inte ångra dig!
Samsung sålde även mer S3or än Apple sålde 4s under Q2 2012.