Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Låsa upp Samsung Galaxy Mini

Postat av Exajjer den 16 Oktober 2011, 14:13
2 kommentarer · 6 045 träffar
Hallau fb!

Har problem med en telefon. Det gäller en Samsung Galaxy Mini.
Problemet är att telefonens grafiska lösenord är bortglömt.

Enligt Samsung så måste man lämna in den eller köpa en ny. Vilket jag tror är bullshit.

Är det någon som känner någon med en Samsung Galaxy Mini?
Hur ska man kunna låsa upp den?
Har läst lite på forum, och de säger att man måste ha Googlekonto kopplat. Men problemet är att jag inte har något sådant. Kan man då skapa det senare eller måste man göra det genom telefonen?

Sökte lite på google, och fick fram denna tråden:
http://www.familjeliv.se/Forum -21-84/m61316637.html

Där skriver en:
"Om du inte kommer in i telefonen så är det factory reset/data wipe som gäller. Exakt hur man gör det på en Galaxy Mini vet jag inte, men på min Samsung så är stänger jag först av den helt.
Sen startar jag den genom att hålla in volym upp och power tills en sida dyker upp. Där väljer jag recovery och trycker sedan volym upp och power igen. Då får jag upp valet factory reset. Det finns inte så många knappar på telefonerna idag så håll in 2 eller 3 knappar samtidigt vid uppstart så brukar det hända något"

Någon som har några "erfarenheter"?

Är evigt tacksam för svar

HörZ!

//Exire
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..