1
Jailbreak
Postat av aka pod den 15 September 2011, 19:27
0 kommentarer · 234 träffar
Hejsan gubbar =)
Sitter här på en iphone4 som jag nu vill jailbreaka. Just nu så sitter jag lite i skiten om man säger så =)
Jag och min kompis vet hur man gör men kan fortfarande inte lyckas!
Problemet uppstår på två ställen, ett i windows och ett i itunes.
Problem ett, man måste ändra "host"-filen i sys32 till denna text "74.208.105.171 gs.apple.com". Då uppstår det första problemet. Jag kan inte spara dokumentet i mappen för att jag inte har administrativa rättigheter, (jag är den enda användaren på datorn). Jag kan dock lägga in min kompis "host"-fil och spara den utan problem. Vi gjorde detta och fick problem nummer två!
När jag sätter igång med nedgradaderingen till 4.3.3.
jag Shift+klickar på återställ knappen, väljer min 4.3.3 version och klickar okej, den extraherar rätt, men när det kommer till att kontakta apple så säger den ifrån, fel nummer 3194.
Är det någon som har haft samma problem som vet hur vi ska bära oss åt ?=)
Tack i förhand!
Sitter här på en iphone4 som jag nu vill jailbreaka. Just nu så sitter jag lite i skiten om man säger så =)
Jag och min kompis vet hur man gör men kan fortfarande inte lyckas!
Problemet uppstår på två ställen, ett i windows och ett i itunes.
Problem ett, man måste ändra "host"-filen i sys32 till denna text "74.208.105.171 gs.apple.com". Då uppstår det första problemet. Jag kan inte spara dokumentet i mappen för att jag inte har administrativa rättigheter, (jag är den enda användaren på datorn). Jag kan dock lägga in min kompis "host"-fil och spara den utan problem. Vi gjorde detta och fick problem nummer två!
När jag sätter igång med nedgradaderingen till 4.3.3.
jag Shift+klickar på återställ knappen, väljer min 4.3.3 version och klickar okej, den extraherar rätt, men när det kommer till att kontakta apple så säger den ifrån, fel nummer 3194.
Är det någon som har haft samma problem som vet hur vi ska bära oss åt ?=)
Tack i förhand!