Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan inte öppna min iPhone 3G

Postat av Red John den 10 September 2011, 11:29
11 kommentarer · 149 träffar
Har för ungefär en vecka sedan ersatt mitt spräckta iPhone glas med ett splitternytt glas, gjorde allt försiktigt steg för steg, efter att jag lagt till mitt nya glas skruvade jag ihop LCD displayen exakt på plats så satt jag fast framsidan och baksidan och sedan startade jag telefonen.
Hela skärmen börjar flimmra och den får verkligen damp, ibland så blir den helt vit när jag ska låsa upp den, och då måste jag låsa den och återigen försöka låsa upp den tills skärmen går igång, men den flimmrar som sagt fortfarande och det här är något jag irriterar mig på rejält och jag vill få det här fixat så fort som möjligt, sedan när jag ringer / tar emot ett samtal så kan jag ej höra den jag pratar med utan jag måste antingen använda mig utav högtalarna eller ett headset.

3G internet funkar inte heller nu, utan bara Wi-Fi. Jag förstod ganska direkt att jag kopplat kablarna fel inne i telefonen med tanke på att jag var så himla stressad över allt och jag ville bara få igång telefonen då jag väntat på att få ett nytt glas till telefonen ett bra tag.

Till problemet då, jag måste öppna telefonen.
Vanligtvis så är det hur enkelt som helst att öppna en iPhone, det är bara att skruva loss 2 skruvar just vid batteriuttaget och sedan använda sig utav en sugpropp och försiktigt öppna telefonen, men det går ju inte för mig, utan när jag ska öppna telefonen med en sugpropp så är det bara själva telefonens glas som lyfter sig i den nedre delen då den tydligen inte blev helt ihoptejpad med ramen som sitter just under glaset vilket den måste för att man skall kunna få upp hela telefonen, jag kan inte heller lyfta bort hela glaset och sedan försöka få upp ramen på något sätt då det är en sladd som sitter i den där uppe som går in i själva telefonen som kommer att i sådana fall slitas loss helt.

Om jag nu verkligen vill öppna telefonen och inspektera vart problemet ligger (vilket jag vill / måste!) så måste jag på något sätt få fast glaset med ramen som sitter under, och nu vet jag inte exakt hur jag ska göra detta då jag inte är så speciellt insatt i det här.
Och med tanke på att jag bara får upp glasskärmen halvt så blir det tom ännu svårare, det blir riktigt avancerat om jag ska tejpa, det känns som mycket lättare ifall man skulle kunna limma ihop det med superlim, men då blir jag rädd att det kommer fukta sig in i LCD displayen samt home knappen som sitter i mitten då.

Jag är nu riktigt less på att min mobil ska flimmra precis helatiden, och att jag inte ska kunna höra vad någon säger då jag pratar i telefon, samtidigt på att 3G internet är ur funktion då jag använder mig utav det väldigt ofta!

Finns det någon som kanske skulle kunna veta hur jag kan öppna min iPhone? Och samtidigt kanske vet vad för kablar jag har kopplat fel i telefonen? =)

Jag uppskattar det verkligen ifall jag får hjälp med detta! Det hade gjort min dag ifall jag lyckas fixa min iPhone!

Tack på förhand!
MVH
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..