Tjena!
ska nu ha en ny telefon efter att min nuvarande gett upp efter ett fall från 10m.
Har tittat på allt möjligt och fastnat för Iphone 4 och HTC Sensation.
Men nu behöver jag hjälp / tips om vilken ja ska välja..
Säg gärna 2-3 saker om varför ja just ska välja Iphone eller HTC.
Kamera
Android
Dual core
Skrivet med min Android-mobil
iPhone:
Märke
Snygg
Bra Skärm(IPS + 960x640)
HTC Sensation:
Android(roligare os men + eller - väljer du)
Cpu+Gpu
Bra skärm (SLCD + 960x540 qHD)
8mp kamera men är osäker på 1080p@30fps men det borde den ha.
Samsung Galaxy S2:
Skärmen<3333333(SAMOLED men dock bara 800x480 men skärmen är så snygg så du kommer inte bry dig, många appar är även kodade för just 800x480)
Sjukt bra CPU+GPU.
Android(utan HTC Sense vilket suger imo)
1080p video @30fps och 8mp kamera
Finns inget onödigt, det du vill ha laddar du hem.
Snygg design både ytligt & i mjukvaran.
Iphone är dyrare pga äpplet på baksida. Skulle kunna ta min 3310 och spraya på ett äpple och sälja den för ~5000 till någon idiot och säga att det är iphone 5.
iPhone, simplare, skönare tbord, inte lika mycket krångel med inställningarna.
Sensation, HTC Sense, du kan fixa mer i inställningarna, några coola saker som väderwidgeten tex
Det handlar helt enkelt på vad du själv eftersöker i en telefon. Mitt tips till dig är att åka till affärer och testa dig fram vilken du gillar bäst. Eller kanske någon av dina kompisar har en du kan få pilla lite på? Allt är en smaksak.
Jag tycker i alla fall inte att du ska hänga upp dig för mycket på hårdvaran. Enligt mig är det bara onödigt att köpa en telefon med Dualcore-processor och annat smått och gått då jag anser att det endast drar batteri. Ta tex en iphone mot en nyare HTC. Iphonen kommer flyta bättre fast HTCn har mycket bättre hårdvara. Det är på grund av att iphone har något som heter hårdvaruacceleration och har anpassat operativsystemet bättre till just specifikt Iphone.
Rätta mig om jag har fel.
Jag kan inte säga något om HTC Sensation men jag kan säga att du verkligen inte kommer att bli missnöjd med iPhone.
/ trogen iphoneanvändare sedan 3G släpptes i Sverige!:)
Min HTC Desire går äntligen ut nu i december. Så slipper man "Market" och telefonens s.k musikprogram som är det sämsta någonsin. Blä.
Go Android!
Sedan är iOS bra mycket mer användarvänligt i mina ögon. Man hittar lätt i menyer, när jag satte mig med Android så kändes ingenting logiskt.
Android är bra mycket mer prisvärt än vad iPhone är, alla dagar i veckan. iPhone är en telefon som man får betala mycket för märket och operativsystemet, precis som med Mac. Men det är en ren smaksak och hur kräsen man är :)
Den börjar bli gammal.. bara inse..