Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Elgiganten krig ang iphone

Postat av f1rstp0st3r den 9 Juni 2011, 19:16
21 kommentarer · 336 träffar
Tjena Fragbite

Skall förklara från början, jag åkte till Elgigaten för jag såg att dom hade kampanj på Samsung Galaxy S2.

När jag kommer dit så slösar jag ingen tid att ögonshoppa och går direkt till mobil avdelningen... väntar i kö på en av mobilförsäljarna och får slutligen möjligheten. Aa jag skulle vilja köpa en Samsung Galaxy S2 sade jag direkt. Men tror du livet skall vara lätt, nej dom har ingen inne och det finns inte i övriga butiker som MM osv.(nej vill inte beställa av komplett för 700-800kr dyrare.)

Saken var ju inte bara att dom var slutsålda utan dom hade dom aldrig ens i lager från kampanjens start... Så första frågan var ju, när kommer den in? och jag vill lägga en beställning på nuvarande priset. Får svaret, dom tar inte emot beställningar till olåsta utan man är tvungen att köpa med abonnemang sådanafall.

Såklart blir jag något extremt besviken, MEN jag vägrar ge upp där utan jag drar hem och börjar samla ihop så mycket information kring elgiganten och deras garantier. Och lär mig så mycket som möjligt om deras 3 dagar tillgångsgaranti. som har lite kryphålsgrejer i sig. men då dom aldrig ens haft produkten från kampanjstart så får jag använda den till fullo.

Så jag ringer deras support och blir kopplad fram och tillbaka bland teamleaders och vanligt folk gissar jag på. Men slutligen når mitt stop där vi kommer fram till att jag borde få använda mig av tillgångsgarantin, saken är Samsung Galaxy S2 krossar allt motstånd och deras garanti säger "garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris".

så då ville han att jag skulle ta LGs duel core mobil, men jag skrattade och sade att han troligen inte kan sina egna garantier och att mobilen skall vara minst lika bra enligt deras garanti och inte en sämre mobil för det är jag inte intresserad av.

Så saken var jag vill ha är Iphone 4 för jag tänker inte vänta till den 17 som inte ens är ett fast datum för leverans, då dom skjutit upp leveransen om och om igen. Men han vägrar och säger att iphonen inte är samma sak och använder sig inte av android. iphonen ligger minst 1000kr över samsungen men är den enda telefonen i mitt tycke som matcher den. Han sade slutligen det är bara för att du vill ha en iphone 4 som du håller på såhär... jag svara nej då jag ärligt vill ha galaxyn hellre men tänker inte vänta 3 veckor på den.

Så FB efter jag skrivit denna bok och gissar på att iallafall en del tagit sig igenom den. Så hjälp mig krossa dessa äckliga företag så som MediaMark och Elgiganten som trampar på konsumenterna om och om igen utan följder.

Hjälp mig pressa dom och tvinga dom till att sälja en iphone 4 till samma pris som dom hade på Samsungen. Behöver tips!
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..