Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tappat mobil i marken. Vad ska jag göra?

Postat av BBsverige den 2 Juni 2011, 12:18
31 kommentarer · 5 296 träffar
Till problemet. Det är så att jag haft min mobil (Nokia C7-00) i sådär 3 veckor nu och har tappat den två gånger. Dessa två gångerna var i torsdags och idag. Första gången alltså i torsdags så var det ungefär en halvmeter på ett linoleumgolv. Mobilen är förvarad i ett skal typ sådant:
http://tinypic.com/r/2ijrddy/7

Jag som är otroligt rädd om teknikprylarna särskilt när jag precis köpt varan blev såklart lite smått nedstämd men efter ett kom jag på att det kanske inte gjorde så mycket inverkan på mobilen.

Nu idag när jag försökte ta ut mobilen försiktigt ur fodralet så på nått sätt råkade mobilen slinta ur min hand och ramla igen. När jag desperat försöker rädda den råkar jag även slå i handen i en bänk som jag fortfarande ont i (detta utspelade sig alltså efter gymmet i omklädningsrummet). Denna gången så ramlade mobilen i ett stengolv ungefär en meter utan fodral. Mobilen tog jag snabbt upp och blåste på. Skadan blev denna gång ett litet där uppe där antennen sitter ungefär i metallhöljet på mobilen och små lackmärken lite hipp som happ på telefonen. Efter detta tog jag mig hem putsade av mobilen lite och la undan den. Jag tål egentligen inte repor på grejer. Mobilen skulle en nära släkting ha efter mig, jag har alltså beställt en annan mobil som kommer lite senare i höst. Nu har jag min gamla mobil som är lite sönderslagen här och där men denna är inte så viktig dock.

Nu till frågorna. Vad tycker ni jag ska göra med mobilen? Jag funderade ett tag på att köpa en likadan för att sedan öppna paketet och byta telefonen men kom på att telefonerna i förpackning är förseglade där du inte kan lämna tillbaka den efter du öppnat paketet.

Vad händer om man tappar mobilen i golvet? Gör det någon inverkan på telefonens kretskort, Wlan:et? Antennerna? osv
Kan nu också tillägga att mobilen blivit lite segare nu när jag startat upp den. Är detta vanligt eller är Det bara jag som nojar?

Dessa två frågor har jag så länge jag inte kommer på fler. Hoppas på givande svar.
Föregående tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..