Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

iPhone 3GS problem.

Postat av Pinch ;P den 12 Maj 2011, 18:29
3 kommentarer · 139 träffar
Hallå kära fragbajtare!

Nu är det som så att jag har fått en iPhone 3GS av min kusin, det var hans gamla. Har aldrig någonsin haft en iPhone, bara pillat lite lätt på någons sådär.

Men när jag stoppar in mitt simkort så fungerar allt finfint, men det finns ingen täckning alls. Jag kan inte ringa, skicka sms eller ta emot något av det. Jag kan inte surfa heller. Så det har plötsligt blivit en iPod.

Vi går in på inställningar och kollar efter Operatör och då kommer det en popup som säger; Kan inte läsa närverkslista.

Han skulle då jailbreaka den eller någonting, han använde iallafall ett program som heter Starbreeze om jag inte minns helt fel. Samma fel finns kvar dock, händer inte ett skvatt med telefonen.

Han har Tele2 och jag har Telenor, dock är inte telefonen operatörsbunden längre.

Så, har någon kanske haft samma problem eller har någon typ av lösning? Folk verkar ha lite pejl på dessa lurar här iallafall.

Tack på förhand!

Edit; Kan tillägga att jag inte heller kommer åt mina kontakter på simkortet, som jag precis märkte. Simkortet är det inget fel på då det fungerade alldeles utmärkt i min förra telefon.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..