Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

D-link fryslagg. Kunnig hit!

Postat av besp den 6 Mars 2011, 20:12
3 kommentarer · 131 träffar
Hej!

Jag har redan googlat en del och inte hittat en lösning för problemet, men om någon är bättre än mig på google så söker jag även dig.

Problemet:

Jag hade en trådlös router av märket D-link. När jag spelade cs så frös det till varje minut i ca 3 sekunder. Notera att jag inte använde/använder det trådlösa nätverket, utan att jag lirar med kabel. Men jag testade då med min gamla d-link som inte har ett trådlöst nätverk, och det fungerade utan problem. Min bror har stort behov av det trådlösa nätverket, så vi var tvungna att köpa en ny trådlös router, och där kom samma problem.

Alltså - Jag spelar med kabel på en d-link som har ett trådlöst nätverk, och då får jag fryslagg en gång i minuten. När jag spelar på en d-link utan trådlöst nätverk så går allt fint.
Vad är det för sjuk inställning i dessa routrar som gör att det laggar så här när man använder kabel till en trådlös router?

Jag har uppdaterat firmware, jag har stängt ner WLAN autoconfig i burkeN^.

Tack för seriösa svar och nödvändiga kommentarer.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar