Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Samsung TV - DLNA - Nätverk HJÄÄLP

Postat av activator den 25 Oktober 2010, 20:10
2 kommentarer · 757 träffar
Tjena

Jag behöver hjälp av någon nörd här inne :D

Det e så att jag köpt en Samsung tv som jag tänk jag ska köra lite trådlöst med, vilket e rätt smidigt. Har kopplar upp allt redan, router, tv, datorn och en "NAS" (network attached storage), en trådlös extern hårddisk mer eller mindre.

Det man måste göra är att ladda ner något som heter PC Share Manager, så att din (Samsung) TV känner igen vad du delar från din dator. Efter detta började jag dela mappar från min NAS sen när jag väl går in på tv'n och ska spela upp en film så hittar den ingenting alls.

DÄREMOT om jag lägger en filmmapp på skirvbordet (C:) och delar med den i PC Share, då hittar tv'n den mappen och filmerna. Alla interna hårddiskar funkar och går att hitta genom tv'n.

Men från min NAS och andra hårddiskar som e kopplade direkt från datorn hittar den INGENTING :( Vissa mappar när jag försöker dela dom från en extern hårddisk dyker meddelandet "KAN ENDAST DELA MAPP-POSTER" upp... Vad betyder det? Hur gör man en mapp-post?

Behöver verkligen hjälp för att jag förstår inte vad jag ska göra. Om någon här känner någon som vet eller har haft med detta och göra så snälla fråga för jag vet inte vad jag ska ta mig till :P

Uppskattar all hjälp!
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..