1
Datorn fryser fast. hjälp!!!
Postat av Hjälmiz den 29 September 2010, 17:20
3 kommentarer · 70 träffar
hej fragbite. nu är det så att det hände en konstig grej häromdan med min dator. helt plötsligt så bara fryslaggade min dator fast, kunde inte trycka på något alls så jag var tvungen att trycka på knappen för att stänga av den. Konstigt tänkte jag, min dator har aldrig gjort så förut. sen när jag skulle starta datorn igen (jag har en Packard Bell) så visades Packard Bell logon som vanligt igen (PB) men den typ....flög omkring och laggade sönder (den ska egentligen bara visas i några sekunder och sen ska laddnings skärmen komma upp igen) men efter en kvart så var den fortfarande kvar och laggade sönder. Så jag bestämde mig för att trycka på knappen och starta om datorn igen. men då så började datorn bara pipa som in i helvete och ja blev skiträdd. så jag tryckte på knappen igen och då fungerade den som den skulle. men sen efter nån timme så fastnade den igen så ja startade om den.
När jag kom in igen så bestämde jag mig för att formatera om datorn. sedan efter typ 6 timmar så var det klart. då så var ja tvungen att installera om WoW igen osv men sen så bara försvann bilden på min skärm! prova att ta CTRL + ALT + Delete men ingenting hände. funkade inte att starta om skärmen heller.
Mina kompisar tror att datorn blir överhettad eller att jag har damm på Grafik/Moderkortet eller att jag har virus. men hur fixar jag då detta? vad tror ni fragbite? snälla jag behöver er hjälp
(sitter på min pappas dator just nu och skriver detta)
När jag kom in igen så bestämde jag mig för att formatera om datorn. sedan efter typ 6 timmar så var det klart. då så var ja tvungen att installera om WoW igen osv men sen så bara försvann bilden på min skärm! prova att ta CTRL + ALT + Delete men ingenting hände. funkade inte att starta om skärmen heller.
Mina kompisar tror att datorn blir överhettad eller att jag har damm på Grafik/Moderkortet eller att jag har virus. men hur fixar jag då detta? vad tror ni fragbite? snälla jag behöver er hjälp
(sitter på min pappas dator just nu och skriver detta)