1
Datakunniga hjälp mig snälla.
Postat av plug den 12 Augusti 2010, 22:24
8 kommentarer · 207 träffar
Tjena fragbite, Jo jag formaterade om datorn för 2 dagar sen, Allt fungerar prima förutom ljudet.
När jag kollar på Enhetshanteraren så är det en "gul ring med ett utropstecken i" på Ljudstyrenhet för multimedia.
Allt annat fungerar där.
När jag höger klickar och > Egenskaper så står det
"Den här enheten är inte konfigurerad rätt. (Kod 1)" i Enhetsstatusen
När jag installerar om drivrutinen så stannar det upp en ruta som det står:
Dem programvara du installerar för följande maskinvara:
Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
har inte genomggått Microsofts testprogram för att verifiera dess kompatibilitet med Windows XP (Designed for Windows.)
Om du fortsätter installera den här programvaran kan det leda till att operativsystemet skadas eller blir instabilt, antagligen genast eller i framtiden. Microsoft rekommenderar att du avbryter installationen nu och kontaktar tillverkaren för att erhålla programvara som genomgått Windows Logotypkontroll.
När jag trycker på Fortsätt ändå så får jag blåskärm, och får starta om datorn.
INNAN jag formaterade om datorn använde jag mig av SoundMAX, men det fungerar inte nu :(.
Har läst andra trådar på fragbite som dom säger att ljudet kan vara inbyggt i modekortet.
Jag har Abit NF8 Series. Har googlat och hittade sound drivers för Abit nf8, Men hände samma sak med blåskärmen.
Hjälp mig snälla,
Tack :)
Gick inte att lägga upp paint bilder o skit
När jag kollar på Enhetshanteraren så är det en "gul ring med ett utropstecken i" på Ljudstyrenhet för multimedia.
Allt annat fungerar där.
När jag höger klickar och > Egenskaper så står det
"Den här enheten är inte konfigurerad rätt. (Kod 1)" i Enhetsstatusen
När jag installerar om drivrutinen så stannar det upp en ruta som det står:
Dem programvara du installerar för följande maskinvara:
Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
har inte genomggått Microsofts testprogram för att verifiera dess kompatibilitet med Windows XP (Designed for Windows.)
Om du fortsätter installera den här programvaran kan det leda till att operativsystemet skadas eller blir instabilt, antagligen genast eller i framtiden. Microsoft rekommenderar att du avbryter installationen nu och kontaktar tillverkaren för att erhålla programvara som genomgått Windows Logotypkontroll.
När jag trycker på Fortsätt ändå så får jag blåskärm, och får starta om datorn.
INNAN jag formaterade om datorn använde jag mig av SoundMAX, men det fungerar inte nu :(.
Har läst andra trådar på fragbite som dom säger att ljudet kan vara inbyggt i modekortet.
Jag har Abit NF8 Series. Har googlat och hittade sound drivers för Abit nf8, Men hände samma sak med blåskärmen.
Hjälp mig snälla,
Tack :)
Gick inte att lägga upp paint bilder o skit