1
Toshiba LCD TV Prob..
Postat av OrenO den 31 Juli 2010, 15:42
5 kommentarer · 2 125 träffar
Tjenare, idag fick jag hem en 32" Toshiba LCD TV. Modellen Regza!
Montera på foten ställde upp tv'n lutade mig tillbaka och körde kanal sökning..
Jag bor i ett Com Hem hus och använder mig utav deras "vägg uttags kanaler".. Alltså 1,2,3,4,5,6 eurosport, mtv, tv4 film osv...
När kanalsökningen var klar fick jag fram.. 1,2,4,6.. Men inga andra..
Jag har testat Snabb kanalsökning, Full kanalsökning, Avancerad kanalsökning. Kanalsökning för enstaka kanal osv..
Tv'n känner att TV3 ligger på kanal 3, vilka program som går osv.. Men visar bara en text där det står "kodat"..
På de övriga TV apparaterna i hemmet fungerar kanalerna utmärkt..
Jag har gått igenom manualer, guider, googlar osv utan resultat.
Jag har försökt med Toshiba kundtjänst men dom har bara öppet Mån-Fre.. Så jag frågar helt enkelt er på FB om ni skulle snabbare än kundtjänst kunna lösa detta problem..
En dyrbar ledtråd kan vara att när jag väljer kanaler i lista, känner den av var kanalerna heter.. Men denna ikon dyker upp brevid namnet på de kanaler som bara visar "kodat" bild..
http://data.fuskbugg.se/skogst urken/dwdw.JPG
Lösning på problem kan belönas om jag har något problemlösaren i fråga skulle vara intresserad av..
Tack på förhand!
Montera på foten ställde upp tv'n lutade mig tillbaka och körde kanal sökning..
Jag bor i ett Com Hem hus och använder mig utav deras "vägg uttags kanaler".. Alltså 1,2,3,4,5,6 eurosport, mtv, tv4 film osv...
När kanalsökningen var klar fick jag fram.. 1,2,4,6.. Men inga andra..
Jag har testat Snabb kanalsökning, Full kanalsökning, Avancerad kanalsökning. Kanalsökning för enstaka kanal osv..
Tv'n känner att TV3 ligger på kanal 3, vilka program som går osv.. Men visar bara en text där det står "kodat"..
På de övriga TV apparaterna i hemmet fungerar kanalerna utmärkt..
Jag har gått igenom manualer, guider, googlar osv utan resultat.
Jag har försökt med Toshiba kundtjänst men dom har bara öppet Mån-Fre.. Så jag frågar helt enkelt er på FB om ni skulle snabbare än kundtjänst kunna lösa detta problem..
En dyrbar ledtråd kan vara att när jag väljer kanaler i lista, känner den av var kanalerna heter.. Men denna ikon dyker upp brevid namnet på de kanaler som bara visar "kodat" bild..
http://data.fuskbugg.se/skogst urken/dwdw.JPG
Lösning på problem kan belönas om jag har något problemlösaren i fråga skulle vara intresserad av..
Tack på förhand!