1
HP Pavilion dv6000 problem
Postat av pehtome den 22 April 2010, 00:59
8 kommentarer · 518 träffar
Tjena tjena.
Har ett problem med min HP Pavilion dv6000. Ska ta allt från början. Det var så att jag hade Vista på den förut, men jag installade XP prof ist. Men när jag installade XP ist så fick jag problem med ett antal drivrutiner. Så jag gick in i system>Maskinvara>enhets hanteraren. Då fick jag upp dessa: (Med utrops tecken)
Nätverksstyrenhet
SM-busstyrenhet
Videostyrenhet
Videosty renhet (VGA-kompatibel)
Och problemet är ju att jag inte kan få igång grafik kortets drivrutiner. När jag laddade ner drivrutinerna från HP's hemsida så funkar dom inte, utan det står att den tydligen inte kan hitta nån mjukvara som passar lixom. Men jag har tagit rätt.
Så jag undrar om någon har haft samma problem som jag?
Och hur jag kan få drivrutiner till dom som är utropstecken på (som ni ser vilka det är lite längre upp i texten).
Behöver all hjälp jag kan få av er erfarna.
Tackar och bockar för seriösa och bra svar.
Alla tips och svar behövs. :) Tackpåförhand //Mvh Rasmus
Har ett problem med min HP Pavilion dv6000. Ska ta allt från början. Det var så att jag hade Vista på den förut, men jag installade XP prof ist. Men när jag installade XP ist så fick jag problem med ett antal drivrutiner. Så jag gick in i system>Maskinvara>enhets hanteraren. Då fick jag upp dessa: (Med utrops tecken)
Nätverksstyrenhet
SM-busstyrenhet
Videostyrenhet
Videosty renhet (VGA-kompatibel)
Och problemet är ju att jag inte kan få igång grafik kortets drivrutiner. När jag laddade ner drivrutinerna från HP's hemsida så funkar dom inte, utan det står att den tydligen inte kan hitta nån mjukvara som passar lixom. Men jag har tagit rätt.
Så jag undrar om någon har haft samma problem som jag?
Och hur jag kan få drivrutiner till dom som är utropstecken på (som ni ser vilka det är lite längre upp i texten).
Behöver all hjälp jag kan få av er erfarna.
Tackar och bockar för seriösa och bra svar.
Alla tips och svar behövs. :) Tackpåförhand //Mvh Rasmus