1
Lite random datorproblem
Postat av sjosse den 20 April 2010, 20:48
1 kommentarer · 187 träffar
Idag laggade min dator och jag startade om den för att börja om med allt. Men när den startades stod det att jag behövde installera om hela OS med skiva o.s.v. Jag gjorde det och när jag "kom in igen" så var såklart allt på min huvuddisk borta och allt var i original (Windows XP). Det som jag har på min andra disk kommer jag åt men inte det på min huvudhårddisk. Det finns i stort sett inget ledigt utrymme på den, men jag kommer ändå inte åt filerna som ligger där d.v.s. Documents and Settings ---> User.
Det står bara "åtkomst nekad". Tänker nu formatera om då jag inte kommer åt det som finns på den, men då till nästa problem. När jag klickar på formatera kommer det upp en ruta som säger :
"Det gick inte att formatera den här enheten. Avsluta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll. Försök sedan formatera den igen."
En annan konstig sak var att ljudet försvann efter att jag installerat om OS:et...vet inte om det är drivrutinerna eller om ljudkortet pajade vid omstart...
Det står bara "åtkomst nekad". Tänker nu formatera om då jag inte kommer åt det som finns på den, men då till nästa problem. När jag klickar på formatera kommer det upp en ruta som säger :
"Det gick inte att formatera den här enheten. Avsluta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll. Försök sedan formatera den igen."
En annan konstig sak var att ljudet försvann efter att jag installerat om OS:et...vet inte om det är drivrutinerna eller om ljudkortet pajade vid omstart...