Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem

Postat av Ulrika den 27 Januari 2010, 19:14
6 kommentarer · 44 träffar
Jag har ett stort problem. Jag har nyligen, för ca 2 månader sedan, köpt en ny bärbar dator för ett antal tusen kronor. Jag vill använda den till ett flertal saker, ett av dom är MSN messenger och hemsidor. Jag har det nyaste msn possible och nedan hittar du en länk på min dator och dess "innehåll". Problemet jag har är följande; internet verkar inte palla dessa program (dvs msn och mozilla). Msn loggar ut ofta, utan förvarning och hemsidor tar ibland en evighet att ladda upp och sen funkar dom inte. Detta händer ibland men inte nödvändigtvis varje dag. Det konstiga är att det funkar mycket bättre när jag har "laddnings"sladden i. Då gör det så mycket mindre. Startar jag datorn utan sladden i eller råkar dra ut den i mer än 5 sekunder så loggar msn direkt ur och efter två minuter in och sen fortsätter den så hela tiden.

Samma sak händer med hemsidor. Min mammas pojkvän är väldigt duktig på datorer och har försökt fixa detta problemet (han har även en likadan dator, dock använder han inte msn och har alltså inte detta problemet) men utan framgång. Msn är inte blockerat av brandväggen eller något liknande.

Jag har trådlöst internet men när jag provar att ansluta med kabel så slutar problemet till viss del att upphöra. Men anledningen till att jag köpte en bärbar dator var för att kunna ha den i sängen o slippa sitta vid ett bord, och det är inte lika gött om jag hela tiden måste ha två sladdar överallt för att få de mest använda programmet att ens fungera till 80 %.

Extremt tacksam för hjälp och tips.

http://ts.fujitsu.com/home/pro ducts/notebooks/amilo_pi_3560. html

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..