Tjena fragbite ! Nu är det så här att jag gjorde en liten komiskt sak i tisdags morgon... (Ni får reda på resten sen)
Jag spelade in när jag **** (nej det handlar inget om sex eller nåt)
Men hur som helst så gick jag runt och dryga med folk och olika affärer och spela in med min mobil... tyvärr så känns det som den är från 1800 talet... Gjorde 8st inspelningar som är CA 10-40min långa med ljud(film inspelingen kommer när idioten kommer hem från... aaah gud vet vilket land han åkte till)
Men det står iaf "VLC saknar stöd för ljud- eller videoformatet "samr". Tyvärr finns det inget sätt för dig att rätta till detta." Hur ska jag lösa det? Ni kommer älska det jag har gjort! PÖÖÖSSS på eer!
har inget imot fildelare har bara imot folk som vägrar inse att företagen har rätt till medel för att stoppa att dom blir rånade.
Kom inte och säg att det inte är samma sak för det är det, även om det är pris skillnad på t.ex en film och en låt mot en soffa så stackar alla nerladdningar upp sig i längden och det inte blir billigare.
Företag litar jag inte ett dugg mer på än privatpersoner för det är precis det företagen består utav.
Varför ska vi fildelare vara olika inför lagen?
Och nej :) företagen kommer inte att pressa ut dig/alla andra med hot brev isåfall om dom gör så är det bara att låta dom gå till rätten med det och då skulle du kanske inte tankat i första fallet? I varje fall inte utan t.ex Peerguardian 2.
Att polisen lagrar kriminella bl.a. fildelare i en databas när de är dömda är jag inte emot men just att de överlåter dessa befongenheterna till privata företag har jag ett stort problem med. Jag har större tillit till polisen än skivbolagen...
Om de missbrukar det och utpressar folk kan man gå till rätten ja men jag tror att folk kommer att som det står på sidan betala i ren rädsla. Hur är sverige annorlunda än dessa länder?
Som du säger att vissa kommer betala i ren rädsla så förstår jag inte vad det är att vara rädd för? Att åka till rätten och betala endå? Rädda att hamna i brottsregistret? rädda att dom ska få betala mer i rätten än vad dom behöver till företaget?
Nej, dom allra flesta kommer inte vara rädda för att bli utpressade för dessa företag.
Dock så finns det vissa som kommer bli rädda för att bli "utpressade" av företag men om dom är så nervösa så borde dom inte fildela från första början utan köpa sina spel/program/musik/filmer.
Nej, ägande rätten går före allt även om jag själv inte alltid vill betala för allt material.
#12 Varför vill du stoppa IPRED? Utveckla det gärna.
Om det nu inträffar att dom ställer in den lagen så kommer jag lova att jag flyttar utomlands.
Nu håller ju inte mitt exempel iofs då det inte är ett brott att kopiera möbler :).
Men dumt att jag ens börjar diskutera då jag vet att du har alldeles rätt i det du säger.
#18 Ja det kan jag hålla med dig om att det är jätte lätt att undvika att åka fast, men bara för att det är jätte lätt att undvika bli fast på film under en affärs rån genom att använda en rånar luva så är det inte alla som gör detta + att detta lag förslaget kommer knappast kosta Sverige något med tanke på att företagen får göra allt jobb så var är skadan?
Förutom att man naturligtvis riskerar att åka fast när man tankar förstås men det är bara företagens rättighet.
Jag kan förstå rädslan för stor ekonomisk skada, och även för en långdragen rättsprocess. Inte allt för länge sedan vid ett mål mot en fildelare som blev dömd till villkorigt, för att han inte orkade med processen, och ville fortsätta med sitt liv.
Letar upp artikeln om det behövs.
Nej jag tycker fortfarande att en statlig polis är nödvändig och jag tycker att vi har en jätte bra statlig polis idag men som du förmodligen vet så lägger dom inte ner någon kraft på fildelning så då är det bra att företagen får ta fram bevismaterialen som används för rättegången istället för att polisen ska behöva slösa resurser på detta när det finns pedofiler och våldtäktsmän som springer runt.
Det är fortfarande inte företagen som dömmer utan det är vårat rättväsende som kommer dömma det enda företagen gör är att skaffa bevis.
Angående det du skrev om personen som gav vika för en lång rättsprocess så behöver du inte leta upp den, jag litar på ditt ord. Jag kan förstå att rättsprocesserna kan bli långa och det kan vara jobbigt för individen men då får man ställa ägande rätten mot individens psykiska lidande under rättsprocessen och om lagen träder i kraft så kommer förmodligen rättsprocesserna att ta kortare tid då företagen kommer leta upp tillräkligt med bevis för att rättegången inte ska behöva ta en sådan tid då dom vill vara säkra på att vinna så IPRED lagen tror jag inte kommer förlänga rättsprocesserna något utan snarare förkorta dem.