dator till TV-kunniga! SE HIT! HDMI
Hej!
Har ett litet problem som jag vetifasen hur jag ska lösa.
Är inte så grym när det kommer till sånt här, men jag kan the basics. Tänkte få igång en film på min TV genom datorn, med hjälp av HDMI-kabel. Både datorn och TVn har HDMI-ingångar.
Det började med att jag inte fick någon bild på TVn, efter att jag stoppade i kablarna och startade om. Jag fick inte heller någon indikation att datorn hade hittat TVn efter uppstart.
Så jag gick vid inställningarna genom högerklick på skrivbordet-->inställningar och sedan aktiverade bildskärm 2 som primär. TVn var fortfarande svart, ingen bild, medans min bakgrund på datorn krymptes. Efter detta startade jag om för att se om det funkade.
Efter att windows laddade så blev skärmen svart, men windows hade laddat klart så jag antog att den vill ha TVn som primär bildskärm... Detta går inte ändra om så att datorn ändras till primär istället. Den har liksom låst sig på något sätt.
Hur fasen ska jag ändra tillbaks? Kan inte starta datorn och komma förbi så jag får allt på min dator istället för TVn, för det spelar ingen roll då det inte är någon bild alls på TVn. Helt mysko.
Har testat att starta i felsäkert läge, och det går. Men det går inte ändra om till att sätta datorn som primär och inaktivera den andra bildskärmen i felsäkert läge, och startade jag i normalt läge så är det fortfarande helt svart på datorskärmen efter att windows laddar.
Tacksam för svar!
Disk: Har ni haft samma problem?
Och om du har två bildskärmar kan man ställa in med Nvidias/ATIs kontrollpanel vilken som är "main" skärmen
Funtar på att resetta CMOS, men frågar är ju bara om sånt sparas i det.
tacksam för de svar jag fått
CMOS funkade inte
DVI - bara bild
s-video - till gammal tv, suger
kan vara en funktion som måste aktiveras..
kolla typ Fn + F5.. eller nån annan funktionsknapp..
felsäkert läge går, och när man är där inne så är det bara moderkortet som är igång eller? fel på grafikkort?