Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp Ubuntu

Postat av -Nix- den 22 December 2009, 00:14
17 kommentarer · 49 träffar
Tja

Jag är nybörjare med ubuntu.. Jag har provat googla problemet osv men inte hittat något jag "hajjade"

Jag håller på att sätta upp hlds server(jag stoppade in alla filer via terminaL)

Nu är det så att jag vill gå in i mappen och ändra lite(klistra in nya filer osv) fast då står det "you dont have the permissions necessary" hur ändra jag så jag får tillgång ( jag är enda användaren)

Hur kan jag åtgärda detta? Eller måste jag klistra in filerna jag vill ha dära via terminal?skulle vara skönt att slippa det..

Hoppas ni förstod min "fråga" skriv annars vad ni MISS UPP FATTADE så ska jag försöka förklara om.

FRÅGA 2:

Tja har en till fråga... Jag har följt ett antal olika guider hur man installerar hlds

Jag har lyckats updatera osv...

Men när jag ska starta servern med commandot:
./hlds_run -game cstrike +maxplayers 20 +map de_inferno -pingboost 3 &

så blir det en massa "FAIL"

Så här står det :

Console initialized.
scandir failed:/home/ponta/hlds/./valv e/SAVE
scandir failed:/home/ponta/hlds/./plat form/SAVE
Protocol version 48
Exe version 1.1.2.6/Stdio (cstrike)
Exe build: 15:57:57 Jun 15 2009 (4617)
STEAM Auth Server
couldn't exec language.cfg
Server IP address 127.0.1.1:27015
scandir failed:/home/ponta/hlds/./valv e/SAVE
scandir failed:/home/ponta/hlds/./plat form/SAVE
[S_API FAIL] SteamAPI_Init() failed; unable to update local steamclient. Continuing with current version anyway.
Illegal instruction
-------

Någon som har en lösning till problemet?

PEEACE!
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..