Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Röststyra datorn

Postat av T0ny den 1 Oktober 2009, 19:03
9 kommentarer · 247 träffar
Godkväll fragbite,
Har under lång tid funderat över om det finns något bra program för att styra datorn genom att prata till den. Vet att det finns program som är till för bland annat dyslektier för att hjälpa dem skriva. Anser mig inte behöva stavningshjälp, men som jag skrev så är jag sugen på att kunna styra datorn via "röstkommandon". Är ganska säker på att finns nån programvara för det, det finns ju tom. för mobiltelefoner från 90-talet så varför ska det inte finnas för datorer.

Skulle vara en rolig grejj att testa på. Troligvis kommer man tröttna ganska fort men är det någon som har något bra program att dela med sig av eller informera om så är det varmt välkommet.

Vet ni inga program för detta så kan ni också diskutera användningsområdet för ett sådant program, måste finnas många roliga / fiffiga sätt att använda det på. Förutom att starta olika program kanske man kan sammankoppla det med olika tangentbord knappar? Skulle det gå så skulle man inprincip kunna spela olika spel utan att ens röra tangentbordet. Som sagt var, en rolig grejj bara.

// T0ny
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar