1
Windows vista
Postat av Zeyto den 8 September 2009, 20:35
7 kommentarer · 112 träffar
Tja.
Har en nu 2 år gammal laptop som "nej" den klarar inte vista.
Jag skiter i hur dålig den är eftersom jag fick en laptop av skolan och jag har snart pengarna att köpa min spel dator..
Grejen är nu att på min gammla laptop så installera ja windows xp.
Det finns en dold partion (stavning) som vista ligger i vad jag har förståt.
Den tar up cirka 10GB.
Problemet är att jag trode det skulle vara så lätt som att köra ALT+F10 så ska jag kunna komma in i "recovery" programmet..
Men nej först piper datorn och jag blev liv rädd.. (den piper ganska högt).
Kolla up det i lite andra forum och uptäckte att om man installerar något annat oprativsystem så kan den ta bort någon fil eller hela partitionen som är nödvändig för att ALt+F10 ska funka.
Tydligen är min borta.
Datorn piper och bootar XP nice..
Jag har produkt nyckeln til vista under datorn.
Kan man lada ner någon laglig W Vista från deras hemmsida och använda MIN produkt nyckel eller måste jag köpa den?
Min mamam vill köpa datorn för 1500 fast hon vill ha den som den var när jag köpte den, altså Vista.. så då ska hon fan få uppleva VISTA tänkte jag =P.
Om ni kan lösa mitt problem med återställningen så skulle jag uppskatta det.
Eller om ni kan länka till någon sida "helst" microsoft av säkerhetsskäl så jag kan ladda ner den och använda min nyckel.
Kanske lite fel forum men det är värt ett försök.
Har en nu 2 år gammal laptop som "nej" den klarar inte vista.
Jag skiter i hur dålig den är eftersom jag fick en laptop av skolan och jag har snart pengarna att köpa min spel dator..
Grejen är nu att på min gammla laptop så installera ja windows xp.
Det finns en dold partion (stavning) som vista ligger i vad jag har förståt.
Den tar up cirka 10GB.
Problemet är att jag trode det skulle vara så lätt som att köra ALT+F10 så ska jag kunna komma in i "recovery" programmet..
Men nej först piper datorn och jag blev liv rädd.. (den piper ganska högt).
Kolla up det i lite andra forum och uptäckte att om man installerar något annat oprativsystem så kan den ta bort någon fil eller hela partitionen som är nödvändig för att ALt+F10 ska funka.
Tydligen är min borta.
Datorn piper och bootar XP nice..
Jag har produkt nyckeln til vista under datorn.
Kan man lada ner någon laglig W Vista från deras hemmsida och använda MIN produkt nyckel eller måste jag köpa den?
Min mamam vill köpa datorn för 1500 fast hon vill ha den som den var när jag köpte den, altså Vista.. så då ska hon fan få uppleva VISTA tänkte jag =P.
Om ni kan lösa mitt problem med återställningen så skulle jag uppskatta det.
Eller om ni kan länka till någon sida "helst" microsoft av säkerhetsskäl så jag kan ladda ner den och använda min nyckel.
Kanske lite fel forum men det är värt ett försök.