1
Våld
Postat av Frag-Hunter den 4 Januari 2005, 21:00
23 kommentarer · 125 träffar
Nu har jag en liten tjej här som är 4år och som är min kusin.
Jag satt och spelade lite dod när hon kom upp till mig och sa att hon ville spela.
Jag erbjöd henne testa lite dod men hon svarade snabbt!
-Nej!
-Varför? inte det då?
-Dom slåss ju bara!
-Vadrå?
-Ne men det e jobbigt o tänk om man dör!
-Ja men man vaknar upp igen så det e ingen fara!
-Gör man det i värkligheten också?
-Nej tyvär så gör man inte det!
-Varför kan man då dö flera gången här då? det är väll inte nyttigt att bara slåss hela tiden? det gör "x" hela tiden med mig!
-Då får du säga till han!
-A men han lyssnar inte! kan jag inte döda han då så han itne slår mig hela tiden?
X=Hennes bror
***Jag blev helt förtvivlad och tänkte hon har ju rätt! och tänk vad lätt påverkade barn är!
Jag har kommit underfund med att åldersgräns ska finnas mer TYDLIGARE på alla spel paketen!
För tänk alla som börjar spela cs nu när dom är små för deras bröder tex låter dom testa när man är runt 4-5 år!
Tänk före ni låter barn testa era spel eller kolla på när ni spelar!
*Har inte IG i svenska men kanske inte skriver så bra....
Jag satt och spelade lite dod när hon kom upp till mig och sa att hon ville spela.
Jag erbjöd henne testa lite dod men hon svarade snabbt!
-Nej!
-Varför? inte det då?
-Dom slåss ju bara!
-Vadrå?
-Ne men det e jobbigt o tänk om man dör!
-Ja men man vaknar upp igen så det e ingen fara!
-Gör man det i värkligheten också?
-Nej tyvär så gör man inte det!
-Varför kan man då dö flera gången här då? det är väll inte nyttigt att bara slåss hela tiden? det gör "x" hela tiden med mig!
-Då får du säga till han!
-A men han lyssnar inte! kan jag inte döda han då så han itne slår mig hela tiden?
X=Hennes bror
***Jag blev helt förtvivlad och tänkte hon har ju rätt! och tänk vad lätt påverkade barn är!
Jag har kommit underfund med att åldersgräns ska finnas mer TYDLIGARE på alla spel paketen!
För tänk alla som börjar spela cs nu när dom är små för deras bröder tex låter dom testa när man är runt 4-5 år!
Tänk före ni låter barn testa era spel eller kolla på när ni spelar!
*Har inte IG i svenska men kanske inte skriver så bra....