1
Windows Installer fel.
Postat av r0xz den 25 Juli 2009, 04:04
2 kommentarer · 344 träffar
Tjena .. har har problem med att få Windows Instaler att fungera, jag kan ej installera vissa program på min dator ..
Detta står det när jag ska installera en fil kallad "WinBootstrapper.msi" - "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan händra om Windows Installer inte är korrekt installerat. Kontakta företagets support för ytterligare hjälp".
Jag har försökt fixa problemet
Testat "To see if the Installer service is enabled go to Start, then RUN and type service.msc Find Windows Installer and make sure it is set to Manual not Disabled". (Den var manual"
Testat installera om Windows Installer då det kommer samma error "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan händra om Windows Installer inte är korrekt installerat. Kontakta företagets support för ytterligare hjälp"
(IGEN)
Testat
msiexec /unregister
sedan
msiexec /regserver i CMD funkar inte med.
Jag har genuine Windows och SP3 ..
Det blir dock error när jag instalerar Net Framework 2 -.-
Någon som kan hjälpa mig, tack!
Detta står det när jag ska installera en fil kallad "WinBootstrapper.msi" - "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan händra om Windows Installer inte är korrekt installerat. Kontakta företagets support för ytterligare hjälp".
Jag har försökt fixa problemet
Testat "To see if the Installer service is enabled go to Start, then RUN and type service.msc Find Windows Installer and make sure it is set to Manual not Disabled". (Den var manual"
Testat installera om Windows Installer då det kommer samma error "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan händra om Windows Installer inte är korrekt installerat. Kontakta företagets support för ytterligare hjälp"
(IGEN)
Testat
msiexec /unregister
sedan
msiexec /regserver i CMD funkar inte med.
Jag har genuine Windows och SP3 ..
Det blir dock error när jag instalerar Net Framework 2 -.-
Någon som kan hjälpa mig, tack!