Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med att bränna SVCD

Postat av IntenZe den 7 Juli 2009, 21:50
0 kommentarer · 76 träffar
God kväll kära Fragbitare! Jag har ett problem som jag hoppas ni kan belysa... Det är nämligen som så att jag har filmat lite material med vännerna som vi sedan har lagt in på datorn i .mpg-format. Vi vill givetvis bränna ut det här för att kunna avnjuta det via dvd-spelaren och tvn men när vi bränner ut med Nero 8 och den har konverterat/kodat och sen bränt ut det som SVCD kan den inte spelas upp på varken datorn eller tvn... Det står förövrigt att det bara är 2.54MB använt utrymme på cdskivan och att noll utrymme är kvar även fast det är en 700MB cd... Det är väldigt underligt då .mpg-filerna vi försöker bränna ut är kring 300MB.

Så min fråga till er är hur jag bränner ut dessa filmer i .mpg-format så jag kan se dem via dvdspelaren.. Är det VCD eller SVCD jag borde bränna i och hur får jag det att fungera? Det har misslyckats med båda två.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..