1
Internet problem ...
Postat av BadKareT den 5 Juli 2009, 16:38
5 kommentarer · 213 träffar
Tjena!
Jag har fått massor av internet problem senaste tiden.
Började med att mitt internet funkade fin fint, 25mit/s internet dock så fick jag bara in 14mbit/s pga min switch är lite halv dålig. Det var enligt Bredbandskollen.
Sen så cpade internet upp totalt, blev hur segt som helst i typ 10 minuter sen la det av i 4 dagar.
Sedan kom det upp igen och då var det HUUUUUUUR segt som helst!
Körde tidigare 25 man raids på wow på lite över medel på grafik, funka helt utan lagg.
Nu laggar det totalt jävla anus på sämsta grafik.
Enligt bredbandskollen så får jag in bara 3.64mit/s hemma och nu hos en kompis så får jag fortfarande bara 3.64mbit/s när det är 100/100 internet.
Och tidigare idag (när vi var hos mig) så fick han in 14mbit/s på sin dator medans jag bara fick 3.64mbit/s.
Och varje gång jag startar datorn så måste jag sitta och vänta cirka 10 minuter för att ingen webläsare eller wow vill fungera dock så funkar msn fint och utorrent också.
Och under dessa 10 minuter när internet typ vägrar på webläsare får jag fram:
jar: file:///C:/Program%20Files/Moz illa%20Firefox/chrome/en-GB.ja r!/locale/browser-region/regio n.propertieswww.fragbite.com
när jag försöker gå in på webläsare.
Och jag har testat med både Internet Explorer och Mozilla eldräven.
Och ja, jag har installerat om windows en gång och det fungerade inte.
Någon som vet vad det kan vara?
Tackar.
Jag har fått massor av internet problem senaste tiden.
Började med att mitt internet funkade fin fint, 25mit/s internet dock så fick jag bara in 14mbit/s pga min switch är lite halv dålig. Det var enligt Bredbandskollen.
Sen så cpade internet upp totalt, blev hur segt som helst i typ 10 minuter sen la det av i 4 dagar.
Sedan kom det upp igen och då var det HUUUUUUUR segt som helst!
Körde tidigare 25 man raids på wow på lite över medel på grafik, funka helt utan lagg.
Nu laggar det totalt jävla anus på sämsta grafik.
Enligt bredbandskollen så får jag in bara 3.64mit/s hemma och nu hos en kompis så får jag fortfarande bara 3.64mbit/s när det är 100/100 internet.
Och tidigare idag (när vi var hos mig) så fick han in 14mbit/s på sin dator medans jag bara fick 3.64mbit/s.
Och varje gång jag startar datorn så måste jag sitta och vänta cirka 10 minuter för att ingen webläsare eller wow vill fungera dock så funkar msn fint och utorrent också.
Och under dessa 10 minuter när internet typ vägrar på webläsare får jag fram:
jar: file:///C:/Program%20Files/Moz illa%20Firefox/chrome/en-GB.ja r!/locale/browser-region/regio n.propertieswww.fragbite.com
när jag försöker gå in på webläsare.
Och jag har testat med både Internet Explorer och Mozilla eldräven.
Och ja, jag har installerat om windows en gång och det fungerade inte.
Någon som vet vad det kan vara?
Tackar.